carolinekoorn.reismee.nl

Hongkong en Auckland

(Photo's take to long to upload here so we will do that next time)

Kia ora!

Afgelopen zondag zijn wij om 13.00 uur vertrokken naar onze mooie bestemming. Het ging niet allemaal even soepel want de dag voor vertrek belde Nicole om 16.00 op dat ze nog steeds in bed lag want ze was ziek... Dat soort berichten zit je natuurlijk niet op de wachten op dat moment, dus heb ik haar ferm toegesproken dat ze morgen gewoon beter moest zijn. Dat heb ik natuurlijk niet gedaan want het kwam haar ook niet geheel uit aangezien zij vrijdag gewoon gewerkt had en dus geen tijd heeft gehad voor de voorbereidingen maar gelukkig heb je daar moeders voor!

Zondag was Nicole in redelijke staat en vertrokken wij voor een 40 uur durende reis naar Auckland. Dit omdat we nog een dag in Hongkong wilde verblijven. Daar aangekomen waren we eigenlijk al redelijk moe maar moesten we nog een hele dag. Eerst hebben we maar een tourtje met de bus gedaan voor wat sightseeing (avenue of stars bij de haven, uitkijktpunt, tempel etc.) en daarna nog een kennis van mij ontmoet die in HongKong woont. Hij heeft ons nog even over de markt geleid met alle namaak spullen, niks gekocht overigens. Toen we naar de metro liepen en hadden besloten dat we nog een extra stop konden lopen zag ik opeens Joop (die ik weer uit Zweden ken) staan al starend naar een lantaarnpaal. Tsja Hongkong is ook maar een klein dorpje dus wat verwacht je... Dus daar nog even wat mee gedronken en toen weer op naar het vliegtuig.

De laatste vlucht was vermoeiend ondanks dat we meteen zijn gaan slapen, ik heb de start nog wel half meegemaakt. Maar daarna heb ik goed geslapen. Moe en verreist hebben wij de bus naar de stad genomen (Airport Express $13,-) wat echt een super verbinding is om daar praktisch naast het hostel uit te stappen.

In het hostel sliepen we met een Amerikaan en een Pool en de Poolse jongen is met ons meegeweest de stad verkennen want hij wist al het een en ander. Auckland is een rustige en gematigde stad. Mensen rennen niet en ellebogen werk zoals in Parijs en New York is niet aan de orde. Men heeft hier niet echt haast. Ook zijn kleding en auto's gemiddeld. Niet heel excentriek qua kleding en ook niet luxe of juist hele oude auto's. We zijn gisteravond op de skytower geweest om van het mooie met lichtjes bezaaide uitzicht te genieten.

Op dit moment hebben wij net onze Toyota Corolla opgehaald en gaan we naar het noorden reizen. De volgende update volgt snel met wat mooie foto's.

Liefs Caroline

We arrived!!

The travel was quite good except for the fact that my friend Nicole was sick the day before we left. But luckily she got better and on sunday we could leave. She was still a bit sick but at least we didn't have to cancel her trip. We first left to Hongkong were we stayed for one day. We were already tired but we had to see at least the city centre so we decided to take a tour bus to see the highlights and they dropped us at the end at the central station. Close to the city hall we met a friend of mine who lives in Hongkong. But we had already seen some things like the Avenue of stars at the harbour, a temple and the city from a great viewpoint. That why we had a coffee in Starbucks to chat a little and to give Nicole some rest because she wasn't feeling that well.

A few hours later when we had left the Womens market where you can buy cheap fake stuff we decided to walk another metro stop and then take the metro to central station. When we were walking i noticed a guy looking at the pole of the street light. I knew Joop Dorrestein was in the city and he looked quite like him but i hadn't seen him since Sweden so i asked: 'Joop??' And it was Joop, so Honkong is a small city after all haha! We had a drink with him and then we took off to catch our next flight.

At the moment we are in Auckland which is a nice city, not that big and everybody is at ease, no one is in a hurry. We have rented a car and will drive to the north now because we are wasting our time in an internetcafe at the moment and the sun is shining!!