carolinekoorn.reismee.nl

Mijn laatste dagen in Sydney

http://www.facebook.com/album.php?aid=88698&id=663967086&l=5588e07374

Hallo!

De laatste dagen van mijn reis heb ik dus in Sydney doorgebracht. Na een voorspoedige vlucht met Jetstar bracht de shuttle mij keurig naar mijn hotel waar ik de nette kamer deelde met nog drie andere meiden. Ik ben meteen naar de Art gallery gegaan en daar aangekomen hoorde ik hier en daar Nederlands want er bleek een expositie te zijn. Intensly Dutch en dat ging over abstracte werken van Karel Appel, Corneille etc.. Daar ik niet zo van abstract hou had ik het gauw gezien. De rest van de art gallery was ook niet heel boeiend voor mij. Daarna ben ik op weg naar het warenhuis Myer nog even langs het Parliament gebouw en de bibliotheek gelopen.

Zaterdag wilde ik naar de markt maar die kon ik weer niet vinden omdat dat deel net niet op mijn kaart stond dus na een uur gelopen te hebben was ik het zat en ben ik maar naar een andere markt gegaan. Dat was ook nog een stuk lopen en de markt stelde echt helemaal niks voor dus hevig teleurgesteld ben ik maar naar warenhuis David Jones gelopen maar daar kon ik ook niks leuks vinden. Nadat ik had besloten dat ik gewoon niks leuks ging vinden in Sydney heb ik de rest van de avond gevuld met de Simpsons en een film kijken want we hadden een mooie flatscreen op de kamer. Zondag ben ik naar de Harbour bridge geweest en heb ik er een stuk opgelopen om vanaf daar nog een paar mooie plaatjes te schieten van het opera house. Om 13.00 had ik met mijn Belgische kamergenote afgesproken om bij het opera house te zijn voor een rondleiding er door heen. Deze rondleiding viel wel een beetje tegen omdat we maar heel weinig te zien kregen en van het uur ook nog 25min film hebben gekeken over onder andere het ontwerp. Na de rondleiding zijn we nog even een rondje over de Rocks market gelopen en toen ben ik via de Botanische tuinen terug gelopen naar het hotel. Ik wilde per se nog de vleermuizen in de botanische tuinen zien maar het was al tegen schemer dus ik kon ze niet heel goed zien. Terug in het hotel hadden we afgesproken om naar de film te gaan, mijn Belgische en Engelse kamergenote hadden 'I love you man' uitgekozen en die was best grappig.

Maandagochtend was het tijd om mijn spullen in te pakken en nog wat laatste boodschapjes te doen en toen ging ik richting vliegveld. Mijn twee vluchten gingen goed en Cathay Pacific is een hele goede maatschappij. Dus redelijk uitgerust maar wel verreisd kwam ik dinsdag weer in het regenachtige Nederland aan! Mijn familie en Nicole stonden me al op te wachten, met hawai slingers om waardoor ik ze in eerste instantie even niet herkende!

Ik ben nu nog steeds aan het opruimen, uitpakken, inpakken, wassen enz. en tussendoor staat er al weer van alles op het programma!

Ik zal volgende week nog even een kort berichtje schrijven over mijn algehele reis en de ervaring.

Liefs Caroline

Hi guys!

Last time i wrote on thursday and on friday i flew back to Sydney with Jetstar. After arriving in my hotel i decided to go to the art gallery and when i came there i saw there was an exhibition called: 'Intensly Dutch'. It showed work from Corneille and Karel Appel and many others but it was all very abstract which i don't like. After leaving the art gallery i was planning to go to the department store Myer and on my way i walked past the parliament building and the public library.

On Saturday i wanted to go to the market but because i got lost i decided to go to another market. When i finally arrived there after 1,5 walking around the city it was very small and crowed so i left after 5 minutes. My next stop was department store David Jones because the sale had started. But i didn't find anything nice there so i went home quite dissapointed. The rest of the night i spend watching the Simpsons and a movie on our flatscreen tv in the room!

On sunday i walked part of the harbour bridge to make some photo's from the opera house. At 13.00 i agreed to meet my roommate at the opera house to do a tour inside. That was actually quite dissapointing because we didn't see that much rooms and from our one hour tour we spend 25 minutes watching tv about the design etc. After this we walked around the Rocks Market which is pretty good but really crowded. Then i walked back trough the botanical gardens to have a look at the bat colony there. It was getting dark so i couldn't see them that good. Back in the hotel me and my roommates from Belgium and Britain agreed to go and see 'I love you man' in the cinema, which was quite funny. The next morning i packed all my stuff and i went to the airport. My flight was 24 hours with 2 hours in Hong Kong and then when i arrived in Holland, it was raining... Of course.... But my family and Nicole where already standing there with flower chains around their head and arms! Good to be home!

At the moment i am still unpacking, washing and cleaning up my stuff and i have lots of things planned for the next days!

Thank you for reading all my stories and i will write a short summary about my travel experience next week.

Love Caroline

Reacties

Reacties

Diana Arellano

Ohhh Caroline! It was like travelling with you!!! I'm so glad you had such a great experience!!! You did it girl!!

By the way.. I'll be in Amsterdam in mid September for less than a week, because of a conference. Let's keep in touch and meet there!!!

Kisses!

Joop

Hey Nice that you are back safely... even with Jetstar ! :-)
I am in Raslatt for two weeks :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!