carolinekoorn.reismee.nl

Whitsunday sailing en Cape Tribulation

Hallo allemaal!

Allereerst bedankt voor alle leuke reacties die ik telkens krijg op mijn website, ik check regelmatig even om te zien of er nog iemand iets geschreven heeft. Het is leuk om te lezen wie mij allemaal volgt!

Maarten en ik zijn vanaf Hervey bay naar Airlie beach gegaan waar wij de vrijdagin de stad hebben doorgebracht. 's Avond een restaurant opgezocht waar welekker verse vis konden eten. Voor het weekend stond er een zeiltrip naar de Whitsunday eilanden op het programma. Wij gingen voor een maximale zeiltrip dus hebben we gekozen voor een 20m racejacht, de Eureuka II genaamd. Met ons waren twee crewleden en nog 5 Fransen. Er kunnen 15 mensen mee dus wij hadden mazzel dat we maar met zijn zevenen waren. Beetje jammer dat het 5 Fransen waren want die spreken alleen maar Frans. De eerste dag bestond uit zon(!) en eerst een uur of twee zeilen. We waren nog geen uur onderweg en toen zag Maarten (die voorop de boeg zat) al de eerste schildpad in het water drijven. Hij was waarschijnlijk ziek want hij botste ongeveer tegen de boot aan en daarna zag ik hem achter ons in ons spoor drijven en meestal duiken ze gewoon weg. Dit was een flinke jongen want hij had een schild van zeker wel een meter doorsnee.

Onze eerste stop was op Whithaven beach waar we tussen de pijlstaartroggen doorliepen op een mooi wit strand. Wel weer bewolkt ondertussen. Vervolgens nog een stuk gevaren op de motor en toen het anker uit voor de nacht. Na een mooie zonsondergang vielen wij tevreden in slaap. Wij hadden het geluk dat we nu dus een hele cabin voor ons alleen hadden. De volgende ochtend om 6.00 eruit en zijn we naar verschillende snorkel plekken geweest en hebben we tussendoor nog gezeild natuurlijk. Die avond niet zo'n mooie zonsondergang als we gehoopt hadden. Onze laatste dag ook weer heel mooi gesnorkeld en weer grote vissen gezien en als klap op de vuurpijl nog een stuk met een waterschildpad mee gezwommen! Daarna weer naar de haven van Airlie beach gezeild en onderweg hebben Maarten en ik nog even het roer overgenomen. Dit ging erg goed vergeleken bij twee Fransen die het ook probeerden! Wij vonden het beiden wel erg vet om zo'n 20m lange racejacht te besturen.

Weer terug in Airlie beach kwamen we 2 Nederlandse meiden tegen die we eerder hadden ontmoet dus konden we mooi even in hun kamer douchen voordat we weer in de nachtbus naar Cairns gingen. Om 6u kwamen we in Cairns aan en hebben we samen met twee Italianen die we kenden van eerdere ontmoetingen, Carmen en Andreas, even koffie gedronken voordat we op zoek gingen naar een hostel. Omdat het hier vrij vroeg donker wordt leeft men 's ochtends veel eerder, de cafeetjes zijn dus om half 7 al open, in Cairnstenminste. 's middags wat zijn we bij de lagoon in de stad gaan liggen met deItalianen en hebben we onze Cape Tribulation tour geboekt en in de avond met ze uit eten geweest en naar de nachtmarkt. De lagoon in de stad is erg mooi en de rest van de stad bevalt ons trouwens ook erg goed.

Woensdag gingen we verder naar het noorden van het land om een nachtje in het regenwoud te slapen. Onderweg stopten we bij een mooie kreek om wat te relaxen en enkele uitzichtspunten. Ook nog bij een kleine dierentuin waar ze weer allerlei leuke beesten hadden. Ik kwam er gister trouwens achter (via een plaatje in een folder) dat wij ook een boomkangaroo gezien hebben in Hervey bay. Wij hadden geen idee wat het was want het sprong uit een boom als een kat maar hupte vervolgens als een kangaroo...


Begin van de middag waren we bij onze mooie kamer! Wij hadden een upgrade gekregen voor een paar dollar meer naar eentje met badkamer. Vooral ik vond dit erg fijn! Dit middag wat op het strand gelegen en 's avonds kwamen we Carmen en Andreas weer tegen. Die we de afgelopen dagen in de bus, bij de Mc Donalds, de pizzeria en op straat tegen gekomen zijn. De volgende ochtend ook weer langs het strand gelopen. Die ochtend werden we nog gebeld of we gratis een nacht extra wilden blijven want de bus terug was vol. Helaas kon dit niet omdat Maarten de volgende dag naar huis vloog. Wij balen natuurlijk!!

Op het strand was er ook nog een kreeft die een man zo oppakte, ik dacht dat die altijd scharen hadden maar dat was niet zo. Toen ik hem vast had spartelde hij zo wild dat ik hem van schrik los liet, maar die man greep hem zo weer uit het water zodat Maarten hem ook nog even kon vasthouden. Leuk, leuk, leuk!!
's middags nog een krokodillen cruise gedaan waar we weer enkele exemplaren hebben gespot en ook nog boomslangen. Daarna bracht de bus ons weer keurig terug naar ons hostel. Op onze laatste avond hebben Maarten en ik bij een Indiaas restaurant gegeten en daarna zijn we nog even naar de nachtmarkt geweest met de Italianen voor een Chinese full body massage van 40min voor $15,-. Voor dat geld moest je gewoon je kleren aan houden dus echt fijn was het niet, de voet en been massage was wel ok maar de rug en schouders vond ik erg ruig. Dat deed gewoon pijn. Niet voor herhaling vatbaar dus. Daarna konden we nog een paar uurtjes slapen..

's Nachts om 3.30 de wekker want vrijdagochtend ging Maarten weer naar huis. Op moment van schrijven zit hij nog steeds in het vliegtuig trouwens. Samen naar het vliegveld en daar alles geregeld, zijn ticket naar Sydney was niet betaald dus dat kon hij zelf nog even doen en dan weer terug vorderen in NL dus dat vonden wij erg slordig van de ticketagent. Daarna nog even samen gewacht totdat hij toch echt door de security moest. Bleek even later dat ik daar ook gewoon door mocht tot aan de gate! Ik moest een telefoonnummer van het hostel hebben dus even bij een airportwinkel een telefoonboek gevraagd en toen ik terug liep wilde Maarten net de gate doorgaan. Ik dacht dat hij allang er door heen was. Toen ik hem riep schrok hij zich wild maar het was leuk om hem echt tot in de gate uit te zwaaien want dat kan meestal niet! Ondertussen was hij de laatste toen de incheckstewardessen hem wenkte en werd hij toen hij de gate in liep al omgeroepen! Wat ik wel weer heel grappig vond.


We hebben een fantastische tijd gehad samen en ik vind het erg jammer dat hij weer weg is maar ik ben bevoorrecht dat hij in ieder geval 3,5 week heeft mee mogen maken hier!

Die vrijdag heb ik gevuld met info uitzoeken wat ik hier de komende dagen wil gaan doen en heb ik wat gewinkeld. Vandaag en morgen zal het hetzelfde verhaal zijn want ik moet weer even bijkomen van alle activiteiten. Ik zie net dat de Duitse Tina die ik Noosa ken hier ook is dus daar zal ik ook nog wel wat mee rondhangen maar eerst maar even alleen bijkomen.

Ik zal later nog even wat foto's uploaden maar het internet hier is goedkoop maar traaaaaag.

Ik hoop dat je het weer een leuk verhaal vond om te lezen en tot de volgende keer!!

Liefs Caroline

Hi guys!

Our next trip has been the Whitsunday islands. We booked a sail tothe max trip which meant we were on a 20m racing yacht with two crew members. There was capacity for 15 people but we were lucky and we were with only 7 people. Unfortunatly 5 French people which meant they only spoke French among each other which was not so good for us. But we do had to laugh lots of times when there was a misunderstanding because most of them didn't speak English. Our trip consisted of lots of sailing and snorkeling. We have seen huge fishes and a couple of waterturtles which was really awesome!
The night we spend on the boat and we had our own cabin so we were lucky again. The three days we stayed on the boat were filled with sunshine most of the time. The first day we made a stop at Whithaven beach where we could walk between the stingrays. The second day i actually swimmed along with a turtle which was soooo cool!!! During the day we sailed a couple hours as well and after three days we headed to the harbour of Airlie beach again. Maarten and I took the steeringwheel at that time to do some good sailing on our big boat.

That night we took the bus to Cairns where we spend the day at the lagoon in the city with our Italian friends we met before. That day we booked a trip further north to Cape Tribulation for the next two days. So the next day the bus picked us up and we went to a beautiful gorge and a couple of nice lookouts. A stop at a small zoo was also included and there we could see some nice animals, but most of them we had already seen somewhere. Last time in Hervey bay we saw something jumping out the tree like a cat but then it hopped away like a kangaroo. We had no clue but yesterday i saw a picture of a tree kangoroo and that is the one we saw there. Mystery solved!

In the early afternoon they dropped us off at our accomodation which was really nice! We spend the afternoon at the beach and the evening with our Italian friends who were there as well. The next morning they called us to ask if we wanted to stay another night for free beacuse the bus was full, but we couldn't because Maarten was flying home the next day. Bummer!!!!
We spend the morning at the beach anda man picked up a lobster from the water and we could hold it as well. It's a scary animal so when it started to move i quickly dropped it! The afternoon the bus picked us up again and we went for a crocodile cruise on the river. We spotted a couple of them and some tree snakes as well. Then we headed back to Cairns for our last night together. We had dinner at in Indian restaurant and then went for a massage with our Italian friends at the night market. It was Chinese and really cheap but it the back and shoulders part was not that comfortable, it basically hurted me. So not again..

That night the alarmclock went of at 3.30 and off to the airport. Bye Maarten.... We had a really good time together and i feel blessed that he joined me for 3,5 weeks on my adventure!
Now i'm on my own again and checked out what to do the next days. Some shopping is also part of the day cause we didn't have time for that the last days.

So the next days i will shop, read and swim at the lagoon probably. Tina my German friend i met in Noosa is here as wellso i might alsohang out with her for a while.

I will upload some picture in a Global Gossip cafe because where i am now it is so slow!

Thanks for reading!

Love Caroline

Reacties

Reacties

Maxime

Damn french people, still english handicaped! :)
I finally found time to read most of ur stories, much better than crocodile dundee! Hope ure wearing the same adventurer hat ;)
Im in holidays in Barcelona at the moment, great atmosphere, i recommend...even if we sometimes feel like 2 dutchies in a french sailing trip, english nothingness :)
Cheers!

Agnes

Ha Ca,
mooie verhalen weer. Jammer dat Maarten weer weg is. Maar je krijgt vast ook nog mooie laatste weken alleen! Heel veel plezier nog! Lekker blijven genieten!
Liefs

Rasmus

Yeah we all know the French and their mother language...which is pretty far from English hahaha! nice stories miss Caroline!

Nicje

Heey Caatje,

Het blijft een geweldige belevenis daar he!

Allemaal leuke dingen zien en doen. Super!

Wij hebben vanmiddag ook even genoten van het mooie weer in NL met een mooi sloepje in Friesland. Zijn allemaal lekker bijgekleurd/verbrand. Dan val je in ieder geval niet zo op als je straks thuis komt;)

Heel veel plezier nog even nu het nog kan. Straks begint het harde leven!

Kus Nic

Maaike

Hej Carolientje!

Eindelijk je verhalen weer eens gelezen! Het schoot er (ondanks dat ik het niet bijzonder druk heb) telkens bij in! Maarten was gisteren ook erg te spreken over zijn 3.5 week en heeft er super van genoten!
Iedereen weer veilig terug in NL, nu jij nog! JeuJ

Ik kijk er naar uit. Veel plezier nog de aankomende 2 weken.

Liefs Maaike

Ferdy

Hey Caroline!

Wat een mooie dingen heb je weer meegemaakt. Als ik je verhaal zo lees dan beleef ik mijn eigen trip ook weer en ben het helemaal met je eens dat Cairns een leuke stad is.

Geniet nog even van de laatste weken voor je het weet zijn die ook voorbij...

Dave

Hey Careltientje!

Leuke verhalen en foto's! Hoeveel langer ben je nog van plan weg te blijven? Ik wil ook weer reizen, ik ben zoooo jaloers op je mooie belevenissen.
Begrijp ik het nou goed dat je een tijdje alleen gaat reizen? Althans, alleen reizen... Daar is eigenlijk nooit sprake van. Ga door met verhalen schrijven.

Ciao!

Ink

Hoi Ca,
Fijn te lezen dat je,je nog steeds amuseert.Wat is ons landje dan toch piepklein en simpel.De foto`s zijn mooi.Het is net als de Canonball race,je komt steeds de zelfde mensen tegen,ik ken dat,erg leuk.Kijk ook nog even bij onze verhalen,ik heb de rest afgeschreven.
Groetjes,Ink

pap en mam

hoi meissie,wat een avonturen hebben jullie beleefd,mooie fotos.komt je zeilbrevet toch maar weer van pas.een boot van 20m in ruim water stuurt hetzelfde als een bootje van 2m.Nog veel plezier de laatste weken en pas goed op jezelf!Liefs

Lin en Jean

jeetje ca.. ik kan maar beter geen fotos kijken.. dan wil ik ook wel heen. Maar ja geen geld ervoor. We mogen wel een heel weekend inplannen voor al je foto's. Mooi dat je zoveel dingen kan doen daar. Of verveel je ook wel eens?

moeder lil

Hai Ca

Je verhaal thuis uitgeprint en in "de Koperen Hoogte" gelezen. Oom Jan en tante Joke van Kooten hebben het toen ook gelezen.
We hebben allemaal genoten van wat jullie weer beleefd hebben. Blijf nog even mooie ervaringen verzamelen. Jammer dat Maarten weer naar huis moest maar ja, aan alles komt een eind he.
Jij nog even genieten he

groetjes jan en lil

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!