carolinekoorn.reismee.nl

Weer van alles beleefd: rodeo en zeilen in Port Douglas!

Foto's:

http://www.facebook.com/album.php?aid=87145&id=663967086&l=569906789f

Hallo!

De tijd gaat echt zo snel het is nu al weer bijna twee weken geleden dat ik een update heb gegeven maar dat lijkt niet zo. Ik heb net evenhet vorige verhaal gelezen en kwam er achter dat ik af en toewat rare zinnen maak om over despelfouten maar niet te spreken maar dat komt omdat ik half in het Engels denk,dan weer Nederlanse dan weer Engelse boeken lees enmet Duitsers regelmatig Duitsspreek.Sorry hiervoor maar misschien gaat mijn iq ook wel naar beneden van al die zon. Ja dat zal het zijn!!

De dagen nadat Maarten weg is gegaan heb ik wat in de stad rond gehangen, gewinkeld en bij de lagoon gelegen om van de zon te genieten. Die Nederlanse meiden uit Hervey bay waren in hetzelfde hostel en zij hebben nog een avond voormij gekookt en afgewassen! Wat wil je nog meer?!

Nou ik wilde eigenlijk nog twee nachten naar Kuranda maar het regende af en toe dus daar had ik niet zo'n zin in. Ik heb toen besloten gewoon een dag tripje te doen want het is maar een heel klein dorpje met een paar markten.Toen ik bij het visitors centre ging vragen waar de bushaltenaar Kuranda wasviel mijn oog op eenflyer voor een Bullride competition in Mossman vlak bij Port Douglas,dus dieeven meegenomen.Donderdag dus op naar Kurandaen ikheb daar nog een leuke ketting gekocht op de markt en verder niks. Zelf ben ik gewoon met de bus naar Kuranda gegaan maar je kan er ook met een trein naar toe die dan langs een prachtige route gaat en met een soort gondeltje. Daarmee ga je over het regenwoud en heb je een mooi uitzicht lijkt mij. Maar ja dit kost 80 ipv 8 dollar en dat was het me niet waard.


Vrijdag ben ik naar Port Douglas gegaan om daar nog een weekje te chillen. Port Douglas wil zichzelf op de internationale markt profileren als zijnde het Australische Cannes. Veel BA'ers (bekende Australiers)komen daar vakantie houden en ook internationale sterren. Mister Big van Sex and the City was er een paar weken geleden nog!
Tina zou eigenlijk mee naar Port Douglas maar die kon niet want die kon opeens werken, waar ik eigenlijk wel blij om was omdat ze me nogal op mijn zenuwen begon te werken. Aangekomen in mijn hostel bleek ik de kamer o.a. te delen met Marion uit Duitsland die Maarten en ik al in Hervey bayontmoet hadden. Dit klikte erg goed dus de rest van de week zijn we gezellig samen op getrokken.

Vrijdagavond nog even bij een visitors centre in Port Douglas gevraagd hoe dat zat met die bullride competition. Toen kon ik daar even bellen en om kaarten vragen. Aangezien ik geen auto had en hun office buiten de stad zat kwam ze ze wel even langs brengen bij mijn hostel, de volgende ochtend om 10.00. Zo gezegd zo gedaan en ik had gevraagd of zemeer tickets mee kon nemen want misschien wilde er nog wel iemand mee. Daarna Marion ontmoet in het hostel en die wilde wel mee. Toch altijd leuker dan alleen en zij was ook wel heel benieuwd hoe het zou zijn want zoiets is niet echt typisch backpacker en meer voor locals. Nadat we met de bus aangekomen waren duurde het nog 1,5u voordat ze begonnen want de ambulance was er nog niet en eerder konden ze natuurlijk niet beginnen.

Nadat de ambulance er was ging het van start! Gewapend met Marionskangaroo leren cowboy hoedwaren wij er klaar voor!! (al 1.5uur eigenlijk....) Het begon met drie kindjes die op een kalfje een rondje gingen rodeoen wat een leuk begin was. Daarna gingen de echte cowboys van start! Wat een spektakel zeg! De bullfighters die doen echt hun naam eer aanoverigens,(bullfighter klinkt ook een stuk beterdan 'clown') endeden hun uiterste best om de stier te ontwijken en hem in weer uit de ring te lokken. Zij klommen steeds als idioten het 2m hoge hek op en af. Een keer gingeentje wel erg snel omhoogdus toen viel hij aan de andere kant van het hekals een baksteen naar benedenin plaats van erop te blijven hangen. Een andere keer vloog hij het hek op en greep het jurylid zijn benen gauw om die omhoog te trekken zodat de stier en niet bij kon. Dat zelfde jurylid kreeg ook een keer een cowboy in zijn schoot geworpen. De cowboyklom niet snel genoeg omhoog en kreeg even een 'duwtje' vande stierwaarna hij opeens heel snel op het hek lag in de armen van het jurylid.
Nu klinkt het allemaal best hilarisch maar als je er een paar meter vanaf staat schrik je toch wel. Die beesten zijn echt gigantisch en erg boos. Toen ik bij het hek stond foto's te nemen heb ik mijn rode sjaal dus ook maar even quasi nonchalant naar achteren gezwiept! Ik heb echt geen idee hoe ze in godsnaam blijven zitten want die beesten gingen tekeer dat was echt niet best. Maar wel heel vet om te zien! De winnaar won $5000,- en had ook echt een mega vette rit dus hij was een echte winnaar! De rit word beoordeeld op aantal seconden (bij 8 klinkt de bel en dan moet je er vanaf zien te komen op een elegante manier en dan hard rennen!), de aggresiviteit van de stier en nog iets geloof ik. Vlak voor de laatste ronde moest er iemand behandeld worden door het ambulance personeeldus lag de wedstrijd stil. Er had een stier op hem gestaan dus ja wat wil je?! Onze bus zou om 21.00 vertrekken maar wij wildede laatste ronde zien en met ons de andere helft van de mensen uit de bus. Dus de buschaffeur vond het niet eerlijk tegenover ons dus hij zougewoon twee keer rijden zei hij. Fijne mensen hier, zo makkelijk! We hadden de laatste ronde ook niet willen missen!Dit was weer eens wat anders op een zaterdagavond!

Echt diervriendelijk is het niet met zo'n straktouwbij hun achterpotenen daarom wilde ik het wel eens in het echt zien voordat je er over kan oordelen. Maar meestal zodra de cowboy eraf lag werd het bokken een stuk minder dus zoveel last hadden ze er nou ook weer niet van als je het mij vraagt. Ik maak me eerder zorgen over al die konijnen en vogels die in kleine hokjes zitten in Nederland, om nog maar te zwijgen over al die honden die altijd alleen binnen zitten.

Oke dat terzijde, de zondag daarna hebben we over de markt gelopen die nogal beroemd schijnt te zijn omdat hij redelijk groot is. Nou voor onze begrippen is hij dat dus niet maar het was evengoed leuk tijdverdrijf. Daarna hebben Marion en ik even koffie gedronken op het terras met een lekkere plak cake. Toen weer even wat gewinkeld en maar weer op een terras neergestreken maar voor een late lunch deze keer. De dagen daarop hebben we heerlijk op het prachtige strand gelegen en een lange uitzettewandeling gemaakt door de stad en over het strand, het hele 4 mile beach heen en terug gelopen, gekeken bij het voeren van eenpaar mega grote vissenen lekker gerelaxed. Ik ben ook woensdagnacht nog gebleven want dan kon je gratis zeilen vanuit de plaatselijke yacht club. Dus wij op woensdagavond op naar de Yacht club van Port Douglas. Gelijk maar een fles wijn besteld als tegenprestatie en afgewacht hoe het in zijn werk zou gaan. De eigenaren kiezen namelijk hun eigen crew bleek later, en als je niet uitgekozen was dan had je pech. Er was 70 man en 50plekken.Gelukkig kwam 1min nadat wij ons ingeschreven hadden al een eigenaar naar ons toe en konden we mee op Magic. Dat ging makkelijk! Maar ja hij waszestigmeteen booten wij 2 leuke meiden met een fles wijn!! Met ons ging nog een groepje andere backpackers mee en nog drie meiden als crew. Dus het was erg gezellig aan boord. Ik heb me 'opgeofferd' om een stuk te zeilen en nadat ik overstag gegaan wasvoeren we weer terug. Uit sociaal oogpuntheb ik halverwege de terugweg maar gevraagd of iemand anders misschien ook wilde...
Dankzij mijn ervaring in eenoptimistjein mijn jonge jaren;) en eniggewindsurfging het zeilen me goed af. Op Whitsunday zeiden ze: 'You sail itlike you stole it!' en dit keer was ik de beste zeiler van dag dus misschien heb ik dan toch eindelijk mijn roeping gevonden...
(Het feit dat de andere twee meiden nog nooit van hun leven gezeild hadden en de Engelse jongeneen beetjedronken was telt gewoon niet mee!! Haha!
Na ons zeilavontuur hebben we nog een tijdje met de schipper en wat anderen in de bar van de Yacht club rond gehangen en nog even bij het hostel van die andere lui. Zij gingen nog nachtvissenop het strandmaar ik zag dat niet zo zitten want er zitten hier krokodillen. Ik zag ze in gedachten die hengels al binnenhalen met een visje eraan en opeens ook een krokodil! Nou nee bedankt! Marion was later die avond nog een rondje lopen met een paar anderen en zij heeft toen ook een krokodil gezien op een strandje. Ze zitten er dus echt.


Vanochtend ben ik weer naar Cairns gegaan want morgen vlieg ik naar Sydney om daar nog het weekend door te brengen. Het is hier vandaag bloedheet en de uv meter staatop extreem dus ik zit nu om 14.00 maar even verstandigbinnen te typenin plaats van huidkanker op te lopen bij de lagoon, want de zon is hier echt gevaarlijk. Later vandaag zal ik dan nog even naar de lagoon gaan om de laatste uurtjes in bikini van de zon te genieten (met factor 30overigens). Ze hebben hier trouwens ook een drivethrough slijterij! Kan je zo de kratjes in je auto laden. Handig toch?! Kijk maar even bij de foto's.

Het weer in Sydney ziet er goed uit voor het weekend, zon en 19 graden!
Dinsdagochtend om 6.50 land ik op het mooie Schiphol dus iedereen die de dag fantastisch wil beginnen kan altijd mij komen verwelkomen!!!

Liefs Caroline



Hi guys!

Time flies, its already two weeks ago that i posted my last update. Time for a new one! After Maarten left i found myself relaxing at the lagoon and shopping in the mall in front of my hostel :D But after a couple of days i felt restless and i had to do something or see something again. At first i wanted to go to the small town Kuranda for two night but because it was raining i decided to go there just for the day. At the visitors centre i noticed a flyer for a bullride competition so i took that with me. You can go to Kuranda in three ways, one is the scenic railway, one is the skyrail (like a ski gondola)and one is the bus. I didn't feel like paying 40 for the train and 40 for the railway so i decided to pay 4 and 4 for the bus. In Kuranda there are a couple of small markets where i bought a nice necklace.
The next day i went to Port Douglas for a week. They sell themselves as the Australian Cannes and its a city for celebraties to go on holiday. Mister Big from Sex and the city was there on holiday a couple weeks ago.
That day i arranged tickets and transfer to the bullride competition and i asked my roommate if she wanted to join so i didn't have to go alone. The next morning somebody was bringing the tickets at the reception at 10.00 and we were ready! We took the bus in the afternoon and then it took 1.5h for them to begin because they were waiting for an ambulance. They can't start without for safety of course.
Then it started! Whoohoo! The bullfighters did some amazing stunts to attract the bull's attention. Which included climbing on the fence to fall down 2m on the other side (okay maybe that was not the ment to be). The guys did some amazing rides and i don't know how they manage to stay on the bull for that long. They gets points according to the aggresivness of the bull and the time they stay on. After 8 seconds they have to get off and run for their lives.
So that was one hell of a good saturdaynight!

One sunday we went to the market in Port Douglas which was recommended to us many times. It was a nice market but so big as we expected. The afternoon we spend on the terass and shopping. The next days we relaxed on the beautiful beach, walked along the 4 mile beach and made a city walk. On wednesday there was free sailing so we went over to the yachtclub. We bought ourselves a bottle of wine and sat downon a relaxing couch. Theowners can pick there own crew.Then 1 min after we signed up one of the owners came over to us to asked us on his boat. That went well! Okay he wassixty and had a boat and we were two nice girls with a bottle of wine! We did some nice sailing of which i did the most but after i tacked the boat i asked out if somebody else wanted to have a drive...
After our nice sailing experience we stayed a while in the bar to chat with the owner and the other backpackers whohad joineduson the boat. A couple of them went nightfishingbut i didn't dare to join, to afraid of the crocs overthere. There are crocodiles and Marion did see one onthe beach that night so i was glad i didn't joined. In my imagination i already saw them pulling in the line with a fish on it and suddenly a croc as well!!
Today i went back to Cairnsbecause i fly to Sydney tomorrow and after a weekend there i arrive tuesday at 06.50 in Holland again! Today it's really warm here and the uv meter is on extreme so i'd better stay in and type. I will go to the lagoon later this afternoon to spend my last hours in bikini...
The weather for Sydney is looking good, sunshine and 19 degrees!

BYE!!!

Reacties

Reacties

RAY

Zou leuk zijn als Tina deze site ook leest... Wel leuk verhaal Ca:) Ik ga nu even eten voordat ik vergadering beland.
Groeten!

Tera

Heej je foto's doen het niet! Ik zat me al te verheugen op wilde rodeo foto's...
Alweer bijna terug, wat zal dat wennen worden!
x Tera

Helene

Mooi te lezen dat je er nog even volop van geniet!
Alvast een goeie reis terug en maar hopen dat het weer in NL goed is, zodat de shock niet te groot is.
I keep my fingers crossed for you!
Kan je helaas niet komen verwelkomen op het vliegveld (even heen en weer vliegen uit Illinois past niet in mijn budget :-p )
Veel plezier nog daar Down Under.
Liefs,
Helene

oma

hallo ca eindelijk een berichit van mij wat een geweldig avontuur beleef je toch maar het zal wel weer fijn zijn als je weer thuis bent ik ben net terug uit panama heb in een houten boot van maffia baas alcapone door het panamakanaal gevaren tof hoor nou meisje tot dinsdag oma

JP

Hey schoonzusje! nou deze reis zit er ook weer zo goed als op. Je zal je spulletje langzamerhand wel bij elkaar aan het zoeken zijn voor de terug reis.

Hopelijk heb je een fijne terugreis en kom je niet helemaal gebroken aan (al denk ik toch dat je wel af bent na zo'n vliegreis..).

Tot snel, en we zullen de rest van de week wel vrij moeten nemen voor alle foto's en verhalen!

en groetjes en tot snel van je zus!


en wanneer neem je ons eens
mee op vakantie...? (-:

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!