carolinekoorn.reismee.nl

Ghan trein, Darwin en krokodillen

Hallo!!

In het vorige verhaal staan twee links onder elkaar met foto's, heeft iedereen ook op de tweede regels geklikt? Zo niet, dan gauw doen!!!

De 24 uur durende trein reis naar Darwin viel alles mee, ik zat naast een vriendelijke Duitse vrouw en heb onwijs geslapen dankzij mijn oordoppen en oogmasker. Voor ik het wist was het 's ochtends 9u en hadden we een stop van 4u in Katherine. Daar kon je wat dure cruises boeken of gewoon de stad in en dat heb ik gedaan. Geen bal te beleven daar helaas..

Na nog een paar uurtjes in de trein kwam ik in Darwin aan en ging ik naar mijn geboekte hostel. Kamer even snel gecheckt en zag er op het eerste gezicht goed uit. Maar later kwam ik er achter dat er geen slotjes op de kastjes konden, er geen wc bril was en het stapelbed en gigantisch piepje als je er al tegen aan tikte... Dit was een behoorlijke domper en ik vond het dan ook niet zo fijn in Darwin op dat moment. Slechte start kan je maar beter meteen proberen te veranderendushet avondeten moest maar even wachten en ik gingmaar meteen wat anders zoeken voor de volgende nacht. Ik had een hostel op het oog maar dat was toch wat ver dus ben ik maar naar een andere gegaan en daar raakte ik aan de praat met de receptie. Hier heb ik meteen wat info opgevraagd over tours in het Kakadu National Park en zij wisten er een met een kleine groep die ook nog een aanbieding had. Het was ondertussen 20.30 en die ging de volgende dag om 6.30 weg.. Maar als ik die boekte kreeg ik nog meer korting omdat het zo last minute was. Vooral de kleine groep sprak me wel aanen dat ik dan dinsdag en woensdag in Darwin had was ook beter want zaterdag was een public holiday en alles was dicht en zondag ook. Die dus maar geboekt en afgesproken dat ik dan 's ochtends vroeg naar hun toe liep om daar mijn spullen in de opslag te doen want de laatste dagen zou ik dan daar slapen. De manager stelde voor om mijn spullen op de halen en dan mocht ik voor $5,- wel bij hun slapen. Dus met zijn auto spullen opgehaald en uitgecheckt. De teleurstelling van Darwin was weer omgedraaid in wat positiefs en ik keek uit naar de tour. Avondetenmaar overgeslagenengauw mijn spullen geordend voor devolgende dag.

Daar gingen we dan in ons busje om 6.30!Maximaal aantal is 13 personen en wij waren nu met zijn zessen dus dat was erg leuk. Twee Australiers, een Franse en twee Engelse. Onze eerste stop was een boottocht door de wetlands waar we veel uitleg kregen en mooie dingen en dieren hebben gezien, helaas geen krokodillen. Onderweg nog hout gezocht en op de auto gebondenom ons avondeten op te koken. Gelukkig hadden wij een voormalig chef als gids dus kregen we een heerlijke avondmaaltijd! 's middags weet ik ff niet meer wat we gedaan hebben maar het was ongetwijfeld mooi. Je kon kiezen om gewoon onder de sterren te slapen of in een tentje dus ik heb maar voor het tentje gekozen met al die beesten daar. 's avonds werden er door een kleine groep nog wat drankspellen gedaan waaronder onze gids. Die de radio de hele nacht aan heeft laten staan waardoor de volgende morgen onze auto niet meer startte. Die moest dus aangeduwd worden.

Onze tweede dag hebben we een aantal waterholes en watervallen bezocht waar je telkens heerlijk kon zwemmen. Echt allemaal stukjes paradijs op zich! Na een stuk rijden starte onze autoweer niet, er was dus echt ietsstuk aan de accu of de dynamo ofzo, wat betekende dat wij de rest van detrip hem opgang moesten duwen!!

's Middags zijn we nog naar een waterhole geweest waar je een vergunning voor nodig had maar onze gids is bevriend met veel aboriginals en zo ook de eigenaar. Ook al geven zij toestemming en is het hun land een ranger zal je nog steeds beboeten omdat zij het land weer huren van de aboriginals. Maar wij zijn geen ranger tegen gekomen gelukkig. Auto trouwens laten draaien want er was geen heuveltje en anders kregen we hem niet op gang. Overal staan borden met waarschuwingen voor krokodillen maar waar wij zwommen werd gecontroleerd door rangers en als er een blijkt te zijn dan verplaatsen ze hem. Maar 100% zeker ben je nooit. de kleine zoetwater krokodil is niet echt gevaarlijk maar de grote zoutwater/estuarine wel!

Tegen het eind van de middag zijn we nog naar Cathedral Termite mounds geweest dit is een hele grote termieten hoop. Daarwerken ze al 40 jaar ongeveer aan en nu nog steeds want er zat verse modder bovenop.Termieten hollen trouwenseen stuk boom of tak uit en de aboriginals dopen de rand dan in iets en doen er nog iets mee, wat ik allemaal vergeten ben en dan heb je een didgeridoo!. Zo worden de originele gemaakt, nu gewoon in China natuurlijk.Weer terug in ons kamp kregen we heerlijke Aussie bbq, eenvoorafje vankangaroo, buffelo en krokodil en daarna nog een heerlijke steakmet salade.

Wij waren trouwens in de wetlands waar het water wel 10m stijgt soms, hier en daar zie je ook in hoge bomen 7m boven de grond wat takken op een rare manier in de boom hangen, die zijn er eerder in gespoeld. Dat was best vreemd om te zien!

Onze laaste dag gingen we een hoge waterval beklimmen na eerst weer onze auto aangeduwd te hebben natuurlijk. Daar werden we ondertussen ook erg bedreven in! Soms hadden we geluk en stond hij met de ijzeren achterklep in de schaduw en branden we onze vingers niet... Bij de waterval waren en allemaal rockholes, waar je heerlijk tussen de rotsen in het water kon zwemmen met kilometers uitzicht. Vervolgens hebben we nog onderaan de waterval gezwommen en een lekker lunch gehad. Daarna moesten we alweer terug rijden want Kakadu ligt 300km van Darwin af. Voor ons een heel eind en we denken er niet over om even een weekend uitje naar Maastricht te boeken maar hier zijn deze afstanden heel normaal. Zelfs dagtochten zijn mogelijk!

Terug in de bus ging de muziek weer aan en blerde onze gids meestal mee en zo af en toe een van ons ook. Wij hadden een hele fijne gids en een leuke groep gelukkig!! Het was een goed keus om met deze touroperator mee te gaan, die vrij klein is.

Op de terugweg stonden we trouwens nog verkeerd voor de pompdus zou hij even keren en dan weer langs de zelfde kant terug maar in plaats daarvan reed hij de andere kant terug dus stondenwe weer verkeerd. Maar toen zetteonze gidsde motor uit... oeps.... Wij hem natuurlijk keihard uitgelachen want wij gingen hem toch echt geen twee keer aanduwen daar. Dus deuren open en slang over de achterbank naar de tankdop! Terug in Darwin zijn we 's avonds nog naar een bar geweest waar we een super leuk feestje hadden met de hele groep! Mooie afsluiting van een geweldige trip in de schitterende natuur!

Dinsdag heb ik niet veel gedaan want ik voelde me niet zo best... Eerst maar een paar uur bij het zwembad gelegen en toen nog wat door de stad gebanjerd. Maar er was maar een winkelstraat dus ik was gauw klaar.. how dissapointing! 's avonds metjongen en meisje van de tripnog een van de mooiste zonsondergangen van mijn leven gezien maar helaas mijn goede camera niet bij me...

Woensdag vond ik dat ik toch echt krokodillen moest zien dus ben ik 's middags op een Jumping Crocodile Cruise gegaan. Dit was megaleuk! Eerst zijn we nog even gestopt bij Window of the Wetlands waar je een prachtig uitzicht hebt over de natuur daar. Aangekomen bij de cruise bleken er ook twee pythons te wonen. Die wilde iknatuurlijk ook wel even vasthouden. Het was een Olive Python van 3m en 9 kilo. Heel apart om die kracht te voelen in zijn lijf. Deze kan ook wallabies, varkens kleine hondjes etc opeten... Maarhij ging mijniet opeten.

Op onze boot hadden wij wederom een heel ervaren gids die veel te vertellen had. De mensen hier zijn echt vol passie over hun werk en dat kunnen ze ook heel goed overbrengen. Niet ongeinteresseerd en zo van jullie zijn de zoveelste groep zucht.. want die heb ik ook regelmatig meegemaakt maar echt gidsen met wijsheid over hun omgeving. Mensen die je echt kunnen enthousiasmeren over de natuur van Australie.

Onze cruise hield in dat we rond wilde krokodillen varen die gewend zijn aan de boot en weten dat er wat te halen valt. Anders zullen ze zich namelijk niet laten zien. Er werd dan een stukje vlees omhoog gehouden wat ze na drie keer mishappen dan kregen. Het springen is natuurlijk voor de krokodil en ze leven in het wild dus het is zeker verantwoord. Het deed mij heel erg denken aan onze Pijnenburg reclame haha!!!

Hij ging er ook eentje het land op lokken van een metertje of 4 die dus op 1m beneden onze boot lag, toen schrok ik toch wel van de enorme afmetingen van dat beest! Echt een oerbeest! Het was ook erg tof als ze zo door het water naar ons toekwamen zwemmen. Op een geven moment waren we 'omsingeld' enlagen er drie om ons heen maar toen gingen ze even vechten, wat ik als enige zag maar mijn camera niet klaar had :( en was er nog eentje over.

Even wat weetjes: een krokodil laat zich meestal niet zien.. iemand die aangevallen word ziet hem ook eigenlijk nooit aankomen. Ze horen je hartslag op een kilometer afstand, zelfs als je in een bootje zit. Kano's slaan ze zo om. Ze staan bovenaan de voedselketen, de enige vijanden zijn andere krokodillen. Ze eten ook af en toe elkaar of hun jongen. Als ze aanvallen poppen ze hun ogen naar binnen zodat in de ogen prikken weinig zin heeft. Hun aller voorste tanden zijn een soort klem, de onderstegaan inholtes in debovenste kaak en dan zit alles daartussen vast...

Die avond ging ik in het vliegtuig naar Brisbane om 's ochtends Maarten daar te zien!!! Gelijk naar ons relatief goedkope hotel in Brisbane gegaan waar ik de kingroom had geboekt zodat we goed konden uitrusten voor ons reis. Ikhad al dagen op dunne matrasjes geslapen en wilde ook wel weer wat luxe. Eerst maar even geslapen en toen zijn we Brisbane in gegaan. Vandaag ook weer en wat dingen geregeld voor ons vervolg! Morgen staat Steve Irwings Australia zoo op het programma!

Zondag gaan we echt beginnen met reizen en dan vliegen we naar de Fiji eilanden!! We zullen aan jullie denken haha!!

Na vier dagengenieten daarzullen we verder omhoog reizen richting Cairns na wat stops hier en daar. Na Fiji zal ik jullie eens jaloers gaan maken met wat mooie verhalen en foto's van daar tot die tijd kan je dit verhaal gewoon 10 keer lezen :D haha!!

Liefs Caroline

Hello dear readers!

My train travel went pretty well cause i was sitting next to a really nice German women. I slept quite a lot so before i knew it it was already 9 o'clock and we had to get out in Katherine for a 4 hour stop. I went into the boring city and stayed there for a bit just hanging around. After another 4 hours we arrived in Darwin where i went straight to my hostel which turned out to be very bad. No toiletseat, no place to put your lockers on and a really noisy bunk bed! So i skipped dinner and i went straight out on the street to find another one. I passed one which looked quite ok and decided to ask there if they had place. We started talking about the tour into Kakadu NAtional park and i asked which one they would recommend. They knew this small company with small groups and they had an offer and because it was last minute i could get some extra discout. That saved me $60 on the regular price so i decided to do that. But it was already 20.30 and they left je next day at 6.30. The manager made me a deal and i could stay at there place for $5,- that night so we went with his car to pick my stuff up and i checked out there. Lost my money but whatever.. So my dissapointing arrival turned out pretty well.

The next day my tour started and on this three day tour we saw amazing waterholes and waterfalls which were little pieces of paradise! We could swim everywhere and saw the amazing wetlands. In the evening we had dinner on the fire which was really good due to our guide who had been a chef. You could sleep under the stars or in a tent but i choose the tent :D We visited the Cathredral Termite Mounds which is huge and build by termite the last 40 years. Termites are the ones who make a tree or branch hollow and then the aboriginals used it as a didgeridoo. So thats how they make an original didgeridoo.
The wetlands are a part where the water can increase 10meters. So you can see branches hanging in high trees. We had a small group of 6 people and a guide. I really liked the small group and our good guide.

The second day our car didn't want to start because there was something wrong with the batterie or dynamo so the rest of the trip we had to push it to get it going. Which was pretty hilarious sometimes. For instance when our guide parked in the wrong way and decided to turn it around at the gasstation but then parked at the other side so still wrong. And then turned the engine off.. We were not going to push it twice, so he had to put the hose through the backseat.The back of the car was made of iron so ussualy we almost burned our hands when pushing. The ladder also broke so to get wood on the roof we had to climbe up using the open window. Anyways, the car just needed a service. On the way back we were all singing along with the music and still thinking about the great trip we made in the beautiful nature of Australia.
The night after our trip we had a great party in the city with everybody so on tuesday i didn't do much cause i didn't feel that well. I spend a couple hours at the pool and when into the city to get some information about the jumping crocodile cruise. Wednesday i went on that cruise which was awesome. Before the cruise i could also handle a 3m 9 kilo Olve Python which was really great! Then we went on the boat and then got to see the wild crododiles jumping for meat. They are amazing creatures and the size of then is frightning. I realized that when they made one going out of the water on the shore just below our boat. By the way crocodiles can feel your hartbeat in the water from 1 kilometer so you really have to worry whenever you fall in the water!

I really liked the nature in Darwin and i wished i could stay longer to see more of it but my planning wasn't like that. Luckily i had a great reason to leave! That evening i went on the plane to see Maarten in Brisbane! We are now in the city to arrange our plans for the next days. Tomorrow we are going to Australia Zoo and on sunday we fly to the Fiji islands!!
Back from Fiji we are going to travel up to Cairns and have a few stops along the way.

Thanks for reading and wait and see!

Reacties

Reacties

Nicole

Heey Caatje,

Krokodillen naast je boot is nog eens wat anders dan tussen de zeehonden kajakken.... hahah

Gaaf joh, als die belevenissen. Heel veel plezier met Maarten op Fiji. Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaring daar!

Liefs Nic

pap en mam

toch fijn dat je weer heelhuids terug bent ,veel plezier op de fidji eilanden ! gr en liefs

Tamara

Heeey Ca!

Wat maak je toch een mooie dingen mee! (en ook spannende bij die krokodillen en slangen . . . . ) Je geniet er nog vol van zo te lezen!

Gister waren we even in eten in Schagen vanwege de terugkomst van Maaike. Was erg gezellig! Nog even en dan ben jij er ook al weer! Wij zien er naar uit!

Veel plezier samen met Maarten!

Liefs Tamara

"mama van nicje"

Hai Ca

Al even "geen verbinding" met je gezocht. Ik print alles uit en lees het dan ( "de papa van nicje" natuurlijk ook )en om daarna een reactie bij je verhaal te zetten schiet er dan soms bij in.
Wat heb je weer een hoop geschreven joh. Leuk!
Nog steeds geen dag hetzelfde. Heb je goed ontwikkelde spierballen en kuitspieren gekregen van die auto steeds aanduwen? Ik reageer een andere keer verder. Straks op verjaardag.
Maarten ook genieten met je Caatje he

Goede reis verder en tot mails

groetjes de hollebalgies

" juf" betty

Hallo, Caroline.
Via de ouders van Linda Z. je website gekregen en ALLES gelezen ( uren over gedaan) Leuk, joh, zo'n trip. Nichtjes van mij hebben ook deze ervaringen, dus herken veel in je verhalen. Geniet verder!
Groeten van je ouwe juf.

Claudia

I saw termites too on the other side of the world - and I ate them! Dont taste that bad :-)

pa en ma

het is al weer foetsie fudji prachtige bounty eilanden, daar kun je alleen maar van dromen,geniet nog even daar down under,Maarten goede thuisreis en caatje pas goed op jezelf de laatste paar weken,we volgen je op de voet,liefs pap en mam ,het duurt nou wel l erg lang,dat je weg bent wij zullen blij zijn als we je weer thuis hebben.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!