carolinekoorn.reismee.nl

Noosa en Ayers Rock!

Foto's:

http://www.facebook.com/album.php?aid=79422&id=663967086&l=1233c7831a

http://www.facebook.com/album.php?aid=79419&id=663967086&l=defd29e58f

Dag lieve leeskeesjes!

Surfles was mijn laatste actie! Dit was erg leuk! Ik begon in eerste instantie erg goed, we hoefden niet te peddelen maar konden gewoon lopen wat mijn armen wel wat spaarde, maar na verloop van tijd sloeg de vermoeidheid toch toe en kon ik niet echt blijven staan. Na de pauze ging het een stuk beter en stond ik toch wel een aantal keer echt te surfen. Helaas geen foto's als bewijsmateriaal hiervan. Voor de surfles stond ik te wachten op het busje en toen sprak ik een Amerikaanse aan die ook ging surfen en na de surfles nodigde zij mij uit om met haar vriendin en haar te gaan eten 's avonds. Zo gezegd zo gedaan en nadat haar vriendin was gearriveerd in Noosa gingen wij naar een chique restaurant om wat lekkers te eten en daarna nog even wat nieuwe moves geleerd in een club tot vermaak van de locals, maar daar wel weer op tijd weg omdat we toch wel moe waren. Dat sporten wilde ik er in houden dus heb ik de volgende dag besloten om te gaan winkelen. Samen met mijn Duitse kamergenote Tina ben ik gaan shoppen en de rest van de middag hebben we op het strand gelegen, heerlijk! 's Avonds zijn we naar de bar van het hostel gegaan want daar was live muziek en daar hebben we een kan (!) cocktail buit gemaakt! Kleinere hoeveelheden waren niet te krijgen. Prima avondje dus! Donderdag wilde Tina en ik Koala's spotten in het National park van Noosa dus hebben we zo'n vier a vijf uur door het park gewandeld maar helaas geen Koala gezien. Onze kamergenoten wel de dag daarvoor dus wij hadden pech. Na afloop maar weer even lekker op het strand gelegen want zo bruin ben ik nog niet.

Vrijdag was de dag dat ik weer naar Brisbane zou gaan omdat ik zaterdagochtend samen met Jet naar Alice Springs zou vliegen. Die avond was er ook nog een groep hele goede danser die een optreden gaven in de stad dus daar heb ik staan kijken tot het af was. Twee jongens van ongeveer 16 jaar die even een staaltje professioneel breakdancen lieten zien! Jet was samen met een Nederlands meisje naar Surfers Paradise gegaan voor een dagje dus daar heb ik op gewacht en toen zijn we samen met onze Ierse huisgenote nog even de stad in geweest om wat te eten. Lekker op een terras in de avondwarmte dus dat was zeer aangenaam.

Ik had trouwens Jet begin deze week op de hoogte gesteld van mijn plannen want wij hadden elkaar die week daarvoor met Nicole in de Greyhound bus ontmoet. Zij wilde ook wel naar Alice Springs want daar had net die dag iemand haar iets over verteld dus heeft ze dezelfde vlucht geboekt. Zaterdagmiddag kwamen wij dus in Alice Springs aan waar op het vliegveld de eerste vliegen ons verwelkomde...

Auto huren was best lastig en tourtjes kosten ook veel geld en dan slaap je in een slaapzak op de grond, wat best een leuke ervaring is maar daar hadden wij niet zo veel zin in met al die beestjes hier. Dus zondag weer terug naar het visitors centre en toen bleek het huren van een Hyundai Getz met Thrify duurder dan een grote Toyota Camry met Hertz dus hebben we de laatste gehuurd. Het is hier zo wie zo belachelijk duur om een auto te huren! Gelijk op naar Uluru of te wel Ayers rock maar onderweg trok het helemaal dicht en kregen we zelfs regen dus geen zonsondergang helaas. Deze teleurstelling maar proberen weg te eten in het restaurant van het resort waar we een buffet hadden met krokodil, emu, krab, kangaroo etc. Alleen het kangaroovlees vond ik erg lekker!

Maandagochtend gingen we samen met alle andere toeristen naar de zonsopkomst kijken naar de grote rots. We waren mooi op tijd want met het verzetten van mijn telefoonklok (half uur tijdsverschil) heb ik ook het uur verzet en daar kwamen we in de auto achter... Nou ja we waren in ieder geval wel mooi op tijd!

Wel heel vreemd hoor dat in zo'n plat landschap daar een rots van 3km boven uit prijkt! Echt een apart natuurverschijnsel en zeker heel mooi vooral de eerste paar minuten nadat de zon op gekomen is. Alle touroperators gingen al weer snel weg maar wij waren lekker met de eigen auto dus ik heb nog heel wat mooie foto's kunnen schieten toen iedereen een beetje weg was. Ook al was de rots toen niet meer zo diep rood als daarvoor. Na onze spullen gepakt te hebben zijn we naar een gedeelte gereden waar je erop kon klimmen en ben ik halverwege geklommen, het was overigens erg steil maar je had wel een mooi uitzicht over het zo platte land met rood zand! Vervolgens op naar Kings Canyon en daar alvast wat rond gekeken en bedacht hoe we zonder vliegenkapje daar de volgende ochtend konden gaan lopen. Kings Canyon is een grote canyon (goh..) waar je een wandelroute van een paar uur kan doen over de bovenkant van de canyon maar wij hebben onderin gelopen want we hadden niet zo veel tijd. We zagen eruit als kleurrijke bankovervallers dankzij Jets sjaal! Ingepakt tegen de vliegen, bekijk onze mooie foto's maar eens, hebben we daar een mooi stukje natuur bekeken in de vroeg ochtend! Toen moesten we toch echt weer terug naar Alice Springs want Jet had een afspraak bij de dokter voor haar vervolgprik tegen hondsdolheid (nee mm dat klinkt een beetje raar :D) voor haar reis naar India, dus we hadden een deadline. Mooi op tijd de auto ingeleverd en de prik gehaald en ook maar gelijk avondeten meegenomen. Kangaroo vlees omdat dat zo lekker was en daarnaast beter is voor het milieu volgens de verpakking, minder methaan gas, ze grazen minder dan koeien en schapen en ze beschadigen de toplaag van de grond minder etc. Ik ben best een goede kangaroo vlees bakker geworden al zeg ik het zelf! Haha!

Woensdag heb ik op het balkon in de zon een boekje gelezen en ben daarna naar de School of the air gelopen wat een uurtje wandelen was. Dit is voor kinderen die heel ver wonen en via de satteliet school volgen. Zij loggen 40min tot een uur per dag in en volgen dan via de webcam les, de rest van de dag hebben ze een thuisleraar(es), dat is meestal een van de ouders of iemand in dienst die ook in huis woont. Deze kinderen kunnen wel 1200km verder weg wonen. Was best leuk om te zien en er was ook een les aan de gang dus kon ik de leraar zien zitten en heb volgen op een tv scherm zoals zij het zien.

Vandaag beetje rustig aan en nog wat dingetjes regelen en dan vanavond in de trein naar Darwin. Dit duurt 24u dus ik ben benieuwd! Het leek mij wel een leuke ervaring! Nog een paar dagen in Darwin en dan vlieg ik woensdagavond met een nachtvlucht naar Brisbane om daar een uur voor Maarten te landen! Ik kijk erg uit naar onze drie weken samen maar eerst nog wat avontuur in Darwin hoop ik!

Liefs Caroline

Hello there!!

My surfing lesson went pretty well! I managed to stand up a couple times so that was good! Afterwards I joined an American girl and her friend to a restaurant where we had a really good dinner and great fun. We continued the fun in a club where we danced like idiots, which was lots of fun for the locals :D

The next day I went shopping with my German roommate and afterwards we spend the afternoon on the beach. In the evening there was live music in the bar so we decided to go there and had a jug full of cocktail. You couldn't buy a regular glass but just big jugs but that was fine with us.

The next day was our Koala spotting day! The girls from our room saw one in the national park so Tina and I made a four to five hour walk but didn't see any unfortunatly.... but we had good exercise! We rested at the beach from our walk and made some nice sunset pictures.

Friday was the last day for me in Noosa cause i had to go back to Brisbane for my flight on saturday. Jet a Dutch girl, Nicole and I met on the greyhound bus the week before was joining me and friday evening we had a good dinner with another Dutch girl and our Irish roommate. Saturmorning we flew quite early to Alice Springs were we wanted to go and see the big famous red rock, Ayers Rock or Uluru. Car rental was a bit difficult and the train office was already closed so the women at the visitors centre couldn't tell me if there was a place on thursday for me to go to Darwin. If not Jet and I could also rent a campervan to drive there. So we had to come back the next day and booked myself a trainticket cause Jet decided not to go to Darwin and we rented a car. We drove straight to Ayers rock but the weather was getting cloudy so we had no sunset there.... The next day we did have quite a nice sunrise eventhough there were still some clouds. It was beautiful to see how deep red the rock gets with the sunrise. Still it is really weird that such a huge 3km rock is lying there in the flat country! We were really on time for that sunrise because my phone was one hour earlier than it should be, i probably made a mistake when changing the minutes because of the 30min time difference... Oops...

We also had a great buffet in the restaurant at the resort where they served, crocodile, kangaroo, emu, crab etc. I only liked the kangaroo meat a lot!

I also climed half way on the rock, because Jet didn't join me and it was pretty steep and warm i decided not to go all the way to the top. It was a great view from there! That afternoon we drove to Kings Canyon which is a big canyon (ow really?). There we looked at the walking tracks and decided to do the one hour track the next morning. Lots of flies by the way over there! So the next morning we looked like bankrobbers but then with some more color! But the walking path was beautiful.

That day we drove back to Alice Springs and bought some kangaroo meat for dinner which i prepared really well for us! Wednesday i read a book on our sunny balcony and went walking for one hour to the School of the air. The children who live very remote here log in for 40 min or one hour on the internet and they get class with webcams. I could see a live broadcast so i could see the teacher sitting and on the tv screen i could see how the children see him. The rest of the day they have a home tutor which is most likely one of the parents.

Today i won't do much and i take the Ghan train at 18.00 for a 24 hour ride! I'm curious for the experience. Then i have 5 days in Darwin before i fly back to welcome my boyfriend in Brisbane!

Thank you for reading and i hope you are still enjoying my stories!

Reacties

Reacties

Diana Arellano

Hi Caroline!!! Great stories!!! I really enjoy them a lot.. and I'm sure you enjoy much much much more.
I haven't seen pictures, do you have them here? Or is there some other link that I haven't seen?
Kisses and good luck in Darwin!!!

Diana

Maaike Tempel

hi Ca'tje!

Leuke verhalen weer! Enorm fijn dat je je zo vermaakt! Geniet ervan en heel veel plezier samen met Maarten!

xxxxx

Nicole

Heey ex-reisgenootje,

Jammer dat ik deze avonturen niet meer mee kan maken. Ik ben nu maar even weggedroomd op mijn werk bij de foto's en verhalen:D.

Veel plezier nog.

Liefs Nic

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!