carolinekoorn.reismee.nl

Byron bay, Brisbane, Noosa en afscheid Nicole

Foto's:

http://www.facebook.com/album.php?aid=77599&id=663967086&l=8523d755ca

De laatste keer vertelde ik over onze aankomst in Byron Bay. Woensdagochtend was er gelukkig zon en zijn we op onze mountainbikes die we gratis konden lenen van het hostel, naar het strand gefietst. Dat was 10min verderop. Verder zijn we de komende 2 uur niet gekomen want we hebben lekker op het strand gelegen. Daarna zouden we eigenlijk verder fietsen maar kwamen we een Nederlandse meid tegen en hebben we eerst een tijdje gezellig gekletst op een bankje. Ik zat tegenover de meiden en zag opeens een bijna anderhalve meter groot reptiel opeens achter ze opduiken uit de bosjes. Kijk maar eens op de foto's. Vanaf daar zijn we samen naar het meest oostelijk deel van Australie gelopen, een vuurtoren op een berg. Terug gekomen weer op onze vette mountainbikes en boodschappen gedaan en wat rond het dorp gefietst.

Donderdag was het een en al regen dus hebben we een grote paraplu geleend van het hostel. Het hostel leent trouwens veel gratis uit dus dat is wel service (Cape Byron YHA). We zijn gewapend tegen de hoosbuien gaan winkelen in het dorp, waar we goed zijn geslaagd. 's Middags was het droog dus besloten we weer een stuk te gaan fietsen en zijn we bij het Bluesfestival langs gefietst naar een strand en een rondje over een industrie terrein waar nog enkele leuke winkeltje waren. Wij hadden gelukkig maandag al ons hostel geboektin Byron bay want het was volledig vol omdat het hele paasweekend er een bluesfestival was. Wij wilde ook wel heen maar het was 120,- dollar voor de donderdagmiddag en avond en dat vonden we toch wat veel.

Vrijdag was het alweer tijd om terug te gaan naar Brisbane dus 's ochtends nog even snel het strand op met een bodyboard en om 12u in de bus naar Brisbane. Daar zouden we opgehaald worden maar omdat het goede vrijdag was reden de bussen niet dus of we even met de trein wilde gaan en nog 15min lopen... gggrrrrr! Na onze spullen gedumpt te hebben zijn we de stad in gegaan en hebben we wat rond gelopen om daarna lekker uitgebreid bij een Mexicaan op het terras te gaan eten. Het werd gerunned door zeer aardige Colombianen was erg leuk was. Dit was de laatste dag samen.... Zaterdagochtend was het tijd om Nicole naar de luchthaven te brengen. We hebben daar samen nog een uurtje gewacht tot het tijd was voor haar om door de douane te gaan. Terug kijkend op de laatste vijf weken kwamen we tot de conclusie dat we een top tijd samen hebben gehad zonder ook maar enkele wrijving en daar mogen we best trots op zijn vind ik! Nicole is ondertussen goed thuis gekomen en is vandaag weer aan het werk.

Ikben zelf zaterdag vanaf de luchthaven naar de stad gegaan en heb daar de hele dag gewinkeld en bij het visitors centre wat info opgevraagd. Ik vond heteigenlijk helemaal nieterg om alleen te zijn en geen rekening metelkaar te hoevenhouden dus dat viel alles mee. Het is best fijn om alleen te reizen zolang het maar niet te lang duurt denk ik. Maar samenblijft voor mijn gewoonhet leukst! 's Avonds nog Lord of the rings gezien in de tv lounge van het hostel maar dat blijf ik gewoon geen leuke films vinden. Het einde heb ik niet gezien want toen was ik de film al spuugzat en de dronken jongens naast me op de bank ook.. Zondagochtend de hele ochtendin de Lonely Planet zitten lezen en met een half oog nog wat films meegekeken. Ik kwam na het lezen tot de conclusie dat er helemaal niet genoeg te doen is drie weken lang van Brisbane tot aan Fraser Island als ik niet straks telkens in herhaling wil vallen met Maarten. Mijn huisgenoten waren naar Alice Springs geweest en ik dacht misschien moet ik daar maar naar toe. Zondag eind van de middag wat opgevraagd bij travel agency maar die ging al gauw dicht dus zelf maar doorgezocht. Uiteindelijk heb ik maar meteen een vlucht geboekt voor zaterdag, eerder was veel duurder, naar Alice Springs en een terugvlucht vanaf Darwin naar Brisbane waar Maarten dan aankomt.

Gister wilde ik weg uit de stad en het liefst naar Noosa, op internet kon ik geen greyhound boeken, of die vol zat of niet dat wist ik niet. Het hostel had ik ook wel gezien dus maandagochtend met mijn rugzak op de stad in en kijken of ik naar Noosa kon komen en anders moest ik een ander hostel boeken voor die nacht in Brisbane. Eerst in de stad op een bankje even al mijn troep geordend (was natuurlijk weer overhaast weg gegaan omdat ik weer bijna te laat was voor deshuttlebus :D ) en gewacht tot het visitors centre open was.Via het openbaar vervoer kon ik heen. Doordat het Pasen was niet met een rechtsstreekse trein maar met een trein en dan nog 2 bussen. Voordat ik de trein in ging sprak ik met een oude man op het station en die zei dat de trein maar tot de helft reed en daarna moest je met de bus verder. Nou dit was ook zo maar allemaal keurig geregeld en exact op hetzelfde tijdstip als de trein zou aankomen kwam ik aan bij mijn volgende bus. Deze bus veranderde bij het overstap punt ook in de bus van Noosa dus ik kon blijven zitten alleen kwam ik daar achter toen ik uit wilde stappen en het aan de chauffeur vroeg, omdat ik hem iets hoorde zeggen tegen de nieuwe passagiers die wilde instappen over dat hij naar Noosa ging. Dus weer terug naar mijn stoel en verder richting Noosa. Daar aangekomen was het hostel 100m lopen dus dat viel mee. Leuke kamergenoten en ikheb met 3daarvan uit Frankrijk, Duitsland enEcuador een tijd zitten kletsen enmet 2 daarvan naar de winkel geweest voor eten. Dit alles in hoosbuien!! Echt het regende met bakken uit de lucht, alles overstroomde dan ook en het water stond bij tot onze voordeur.

Vandaag dinsdag is het bewolkt maar in ieder geval droog. Het is trouwens nog wel 28 graden ofzo hoor maar wel wat plakkerig. Ikheb netwat info bij het visitors centre opgevraagd in het dorp enzit nu achter de comp mooie foto's voor jullie te uploaden.

Maarnu moet ik echt stoppen en gauw een broodje eten zodat ik wat energie heb voor vanmiddag. Want ik heb zomijn allereerste surfles!!! Whoohoo!!

Cheers!!!

Goodday mates!

When we arrived in Byron bay it was already dark so we didn't do anything that evening. But the next day we took mountainbikes from the hostel and went to the beach. We stayed there for 2 hours and then met a Dutch girl there. When we were talkingat a picknick table i saw this huge reptile coming out of the bush just behind the girls. It was a pretty cool animal, check out the pictures. We walked the route to the most easterly point in Australia, the lighthouse.

Thursdaymorning rain.. so we borrowed a large umbrella and went shopping. Luckily in the afternoon it was dry so we took a bike ride again around the city and to the Byron Bay blues festival which was held over Easter. We didn't go there because it costed $120,- for one day. We were lucky we booked our hostel on monday because everything was full that week and the weekend. We biked further along the city and stopped at some nice shops.

Fridaymorning we went to the beach with bodyboards and then we had to go in the bus at noon. InBrisbanethe hostel would pickus upbut when we called he saidthe busses weren't running because it wasa public holiday. So wehad to take the train andthen walk for 15min.&$%&^$*!! Wehad ashort city walk and headed to a Mexican restaurant runned by a Colombian family where we had a good last dinner together.

Saturday was the day my friend Nicole left to go home. We had a great time together!!!

I left on my own which was not so bad because i good do everything what i wanted to do. Together you always take the opinion of the other in account so this was nog too bad. I spend the whole afternoon shopping and in the evening i watched Lord of the rings in the hostel tv lounge but i just don't like that movie and especially not with two drunk guys next to you on the couch being annoying. Sunday morning i read in my lonely planet and discoverd that the three weeks a have until my boyfriend comes are to much to just stay around Brisbane and Fraser Island. I don't want to do everything twice so i decided i would have a look at tickets to Alice springs. Sunday evening i booked tickets to Alice springs and from Darwin to Brisbane again. I leave saturday so i have one midweek here which i wanted to spend in Noosa.

Mondaymorning i took all my stuff and took the shuttle bus to the city where i asked about transport to Noosa, i couldn't book a greyhound bus the night before on internet, i dont know why so i went with public transportation.Due to the holiday i had to take a train and 2 busses but finally i arrived.I havenice roommates and we chatted in the afternoon and went to the supermarkettogether to get somefood. They are from France Germany and Ecuador. Laterthree othergirls cameas well.

So i'm enjoying myself inNoosanow,yesterday it rained like hell but today itscloudy but dry. I have to go now because i've got my first surflesson!!! Whoohoo!

Reacties

Reacties

Jarri

Hey Caroline,

Leuk om te lezen, goed dat je het zo naar je zin hebt! Veel plezier nog!

Cheers!;)

Agnes

Haaaa Ca,
wat heb je super mooie verhalen. denk dat je veel mensen jaloers achter de computer laat zo ;)
Jammer dat Nicole weg is, maar Maarten komt ook als snel weer toch?
Nog heeeel veel plezier.
Liefs Agnes
Ps: ik heb je gemist bij lin op verjaardag ;)

Nicole

Heey Caatje,

Ben blij om te horen dat je niet in een gat bent gevallen na mijn vertrek ;).

Ik vond het heerlijk om weer in mijn eigen bedje te slapen, maar zou eigenlijk wel weer terug willen.

Heb trouwens vanmiddag hier ook even op het terras gezeten.

Veel plezier nog!

X Nicole

"de mama van nicje"

Hai Ca

't Gaat goed he? Je hebt de draad zó weer opgepakt na nicje haar vertrek. Klasse! Echt een bereisd iemand, die past zich héél snel aan de situatie aan.
Wat je schreef over de verstandhouding van nicje en jou verdient ook een pluim. Jullie hebben het écht alleen maar goed gehad met elkaar. Knap hoor. Zo in de vreemde en constant op elkaar aangewezen kán tot irritaties leiden, maar jullie zijn gelukkig een uitzondering geweest. Je verhalen waren weer fijn om te lezen. Bedankt en geniet verder!!!

groetjes de hollebalgies

JP en Linda

Hey (schoon)zus!
Fijn dat alles zo goed gaat daar. Je maakt heel wat mee als we dat zo lezen.
Veel succes in je uppie komende tijd en straks veel plezier samen met maarten !

We kijken alweer uit naar de lange,snelle,vele verhalen aan de eettafel, want het is hier natuurlijk wel een beetje stil zonder je!

PS: JP houdt van grote souveniers en kado's !! (-:

Helene

He Caatje,
Zo te lezen ben je nu aan het ervaren wat het echte backpacken is, haha!
Ik kom net terug uit het Torres del Paine national park waar ik 4 dagen samen met Jonno heb gehiked :-)
Liefs,
Helene

Chris

Hey Ca,

Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt!! Veel plezier met je vriend de komende tijd!!

groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!