carolinekoorn.reismee.nl

Luchtballon, Sydney, Coffs Harbour en Byron Bay

Vorige week donderdag zijn we dan eindelijk met de luchtballon gegaan!! Toen we 'sochtends belde verwachte wij dat er iets gezegd zou worden in de trant van: ' Goodmorning! Today you are going to make the most wunderful flight of your entire life!' but instead we heared: ' This is a clear voicemail, if you want to go to your own voucemail box press 1' ............ Mmmmmm wat houdt dat nou weer in... Nog een keer gebeld voor de zekerheid maar weer hetzelfde dus toen maar gewoon heen gegaan. Dus stonden wij om 5.50 bij het winkelcentrum, maar verder was er niemand. Even later kwamen er nog twee mensen die ook heen gingen en toen nog een auto met iemand van Up Up and Away die vertelde dat het hele voicemail systeem van Chrischurch plat lag... en dat de bus ook wat later kwam want iemand had de lichten aan gelaten dus de accu was leeg en ze moesten hier en daar nog wat mensen ophalen/wakker maken.... Goed begin dus!

Maar de rest ging zeer voorspoedig (we misten alleen de zonsopgang vanuit de lucht omdat we dus wat vertraging hadden) en was enorm leuk. Wel heel koud want het was 1 graad die ochtend. In de ballon was echt super, het was zo stil in de lucht, en alles is zo mooi zo vroeg. Echt een aanrader!! Het landschap was echt heel mooi met in de verte het water en aan de andere kant de sneeuw. We gingen in een weiland landen en de college van onze piloot belt dan ondertussen naar de eigenaar om te vragen of hij dat goed vind, daar hebben ze vast een lijstje van liggen ofzo. Toen met z'n allen weer de ballon opgevouwen en ik kan je verzekeren dat is heel wat meer werk dan een tentje!!

Na deze fantastische ervaring hebben we onze laatste hele dag in NZ gevierd met pannenkoeken als middageten. Daarna zijn we nog gaan jetboaten want dat wilde we toch nog wel graag een keer doen voordat we NZ verlieten. Dat was ook echt supertof! Een V8 boot met 400pk die 500L per seconde eruit blaast. Zo'n ding gaat ongeveer 80km per uur en is uitgevonden om over ondiepe watertjes te varen, wij gingen ook echt door 15/20cm diep water heen. Deze wetland gebieden heten in het Australisch Billabongs (juist ja van dat merk). Jetboaten kunnen ook een spin maken van 360 graden dus was vooral erg leuk.

Vrijdag hebben we eigenlijk weinig gedaan, we zijn even naar de botanische tuinen geweest en hebben op het terras een dessert gegeten. Toen we met de auto weg gingen zat er weer een parkeerboete onder de ruitenwisser!!! Voor parkeren in de verkeerde richting.. Er was aan de andere kant van de weg een plekje dus parkeerden we daar, maar zonder de auto te keren. Geen idee of dat ook in Nederland niet mag (als er zich onder de lezers een politieagent bevind laat mij dan weten of dat wel of niet mag, daar ben ik wel benieuwd naar).

Wij hadden een voorspoedige vlucht met Emirates. De grondstewardess heeft ons een plekje naast elkaar kunnen geven, na overleg met haar manager en daar hadden we zelf nog niet eens om gevraagd. Ook nog bij de nooduitgang dus lekker veel beenruimte!

In Sydney aangekomen zei onze Irakese shuttledriver dat ons hostel niet zo goed was en in een nare buurt zat maar dat hij wel zou langs rijden en dat wij maar moesten beslissen, anders zou hij ons naar de stad rijden. De buurt bleek toch iets pauperder dan wij uit de Lonely Planet hadden verwacht, maar ja je gaat dan ook van NZ naar een wereldstad dus wij hadden niet zoveel research gedaan naar de verschillende wijken. Kings Cross is toch een beetje een drugsdealer, stripclub buurt. Om te slapen best ok maar ons hostel lag ook nog in een verlaten steegje dus toen hebben we hem maar gauw door laten rijden naar de stad. Daar was alles al vol (daarom hadden we dit hostel ook al vooraf geboek) en hebben we een paar hostels met de telefoon van de chauffeur gebeld en uiteindelijk toch eentje gevonden midden in het centrum. Wij hebben de beste man, die ons ook nog korting wilde geven het gewone tarief plus een dikke fooi gegeven en zijn lekker gaan slapen.

Zaterdag zijn we de stad wat gaan verkennen en kwamen we terecht bij een grote Chinese indoor markt terwijl we opweg waren naar de vismarkt. Op de vismarkt hebben we geluched met verse zalmmoot, rijst en wat salade. Ik kom op deze reis zowiezo geen vitamines tekort want volgens mij heb ik nog nooit zoveel fruit gegeten als hier, maar dat is hier ook echt heel lekker in NZ en Australie! Verder natuurlijk ook nog gewinkeld maar niet veel bijzonders gezien helaas. 's Avonds zijn we naar film geweest: Confessions of a shopholic en daarna nog naar Scary Canary (??) de kroeg naast ons hostel geweest.

Zondagochtend was de beurt aan Opera house, vanwaar je de brug ziet liggen en Manly beach waar je met de ferry (30min) naar toe moest. Daar lekker over de boulevard gewandeld en surfers gekeken. Na een toeristisch dagje op tijd in bed want de volgende dag moesten we er weer eens vroeg uit. Maandag hebben we namelijk van 7 tot 5 in de bus gezeten naar Coffs Harbour. Daar aangekomen nog een rondje door de omgeving gelopen en via het strand weer terug naar ons hostel.

Dinsdag regende het helaas dus konden we niet naar het strand.. We hebben de dag gevuld met winkelen in het dorp en om 17u moesten we alweer met de bus mee naar Byron Bay.

Daar zijn we nu nog en daar zal ik volgende keer verslag over doen want het internetcafe gaat alweer dicht. Foto's komen dus helaas ook volgende keer pas...

Tot de volgende keer!!!!

Airballooning!! We did it!! It was amazing! We first called in the morning and then we got a clear voicemail... But we just went to the mall where they would pick us up and it turned out that the flight was not cancelled but the voicemail system in whole Christchurch was down and their van had an empty battery cause somebody left the lights on. So not a good start but at least we were going! It was cold that morning just one degree brrr.. But the flight was amazing! Its so quiet in the air and the early morning with rising sun was just fantastic!! I can really recommend this to everybody! We just landed in a farmers field, but before the colleque of our pilot called if that was ok. Afterwards everybody had to help folding the ballon which was quite some work!

Later that afternoon after some delicious home made pancakes we went jetboating with a V8 400 horse power boat which can make 360's! That was cool!!

Fridaymorning we left from our gorgeous hostel (Dorset house) and went to the botanical gardens and had a dessert on a terrace before we left for our flight. When we took our car to the airport we discovered another fine under the window! For parking in the wrong direction...You drive on the left and we saw a parkingplace on the right lane so we just parked there without turning the car, apparantly thats not allowed... $%@@$#!

SYDNEY!!

Our flight with Emirates was really good, emergency exit seats so enough space for my long legs. Our hostel was located in shabby neighbourhood (Kings Cross) our driver said, so we had a look and then he drove us to the city centre. After we gave him a good tip we went to sleep in our new hostel.

Saturday was the day to explore Sydney, we strolled around the city and came by an indoor Chinese market. After that market we went to the fishmarket and had a good lunch: salmon, rice and salade. In de evening we went to the movie: Confessions of a shopaholic and after that to the bar 'Scary Canary' next to our hostel. Sundaymorning the opera house was on our list and we took the ferry to Manly beach where we strolled along the beach.

Monday we were in the bus the whole day to go to Coffs Harbour. That evening we went for a walk to explore our surroundings. The next day was cloudy so we went shopping and relaxing in the city before we took the bus again at 5 to Byron Bay.

We are Byron Bay now but the internet cafe is closing so i will tell you later about it. So no pictures as well today.. Next time lots of pictures!!