carolinekoorn.reismee.nl

Trip naar de Far North

Foto's!!!

Dag allemaal,

Ik heb even wat tekst van Nicole (nicoleslijkerman.waarbenjij.nu) gekopieerd want die heeft al heel veel geschreven maar aangevuld met eigen tekst.

Alles gaat redelijk voorspoedig tot nu toe, ik ben wel iedere morgen om 6u wakker hoe laat we er ook in gaan dus dat begon me wel wat op te breken maar nu gaan we meestal om 22.30 slapen dus is het wel vol te houden en ik hoop mijn ritme wat te verschuiven.

Vanaf Auckland zijn we naar Whangarei gereisd met onze mooie witte Toyota Corolla uit 1997. Een automaat wat echt prima is gezien het feit dat links rijden al moeilijk genoeg is laat staan als je nog met links moet schakelen! Schakelen is ook zo'n nutteloze uitvinding :D

Aan het einde van de dag kwamen we bij de Whangarei falls aan. Dit zijn mooie watervallen van 25 m hoog. Hiernaast was een holiday park waar we hebben overnacht. Hier kregen we helemaal het camping gevoel. Was een heel relaxte plaats met werderom een hot tub en zwembad waar we weer geen gebruik van hebben gemaakt, bbq etc.

De volgende dag zijn we naar de Abbey caves gegaan. Dit zijn grotten, maar we hadden niet zo'n hele goede zaklamp, dus we zijn hier niet heel ver ingegaan. Voor ons idee stelde het niet zo veel voor maar misschien wel met een goede zaklamp. Daarna zijn we doorgereisd naar Bay of Island. Hier hebben we genoten van het uitzicht en lekker een broodje gegeten. Verder geen boot gehuurd of een tochtje gemaakt want het weer was niet zo mooi. Toen we wegreden zag we dat het briefje op de vuilnisbak handgeschreven vertelde dat we daar niet mochten parkeren. Wel gezien maar niet echt gelezen door ons allebei! Het stond 50cm naast onze auto...

We hadden ons voorgenomen om door te reizen naar the Ngawha Springs. Dit zijn natuurlijke hot water pools met mineralen. Maar we zijn natuurlijk met 2 dames op pad, dus we zijn vreselijk verkeerd gereden. Toen we hierachter kwamen wilden we een alternatieve route nemen die af zou snijden. Toen we al een tijdje onderweg waren ging het over in een onverharde weg en kwamen we uiteindelijk bij een beekje. Hier durfden we niet doorheen met onze Corolla, omdat er allemaal keien in het water lagen en het toch redelijk diep was. Toen hebben we besloten om maar helemaal terug te rijden. Onderweg zag ik ook opeens een briefje onder de ruitenwisser, wat een parkeerbon bleek van $40,- van de bay of island. Waarop stond: 'Distance to sign: right next to it !' Oeps... Sukkels...

Rond 7 uur s avonds kwamen we aan in Ngawha springs. Dit was tot 9 uur s avonds open, maar we wilden eerst slaapplaats regelen. We hadden een boekje met Holidays parks. Hier wilden we graag slapen en ik zou even bellen, zodat we zeker wisten dat we terecht konden als we rond 10 uur aankwamen. Na het boeken kwam Nicole erachter dat ik mijn vinger verschoven had en het hostel daarboven in het boekje gebeld had.. 100-150 km ver weg. Dus die maar weer afgebeld! Het goede telnummer deed het niet, dus zijn we het dorp ingereden op zoek naar een hostel. We kwamen een backpackers hostel tegen. Hier een kamer gereserveerd en onze spullen binnen gebracht. We kwamen binnen in onze kamer en er kwam ons een vreselijke geur tegemoet. We dachten dat het gewoon muf was, dus ramen etc open. Na enkele minuten zag ik een bord op de kast met alluminium folie. Toen ik dit bewoog kwamen er vliegen uit. Echt zooo vies!!! Ik was er meteen klaar mee en commandeerde Nicole het naar de gang te brengen wat ze gelukkig deed :D Er stond daar gewoon al tijden iets te rotten op de kast!!! En daardoor stonk dus de hele kamer. Maar dit was nog niet alles in ons HORROSHOSTEL. Verder was het ook een smerig hostel. De wc lekte en de wc bril gaf wit af waar we dus niet op durfde te zitten. We durfde ook geen douche te nemen en hoopte dat de nacht snel voorbij was. De nacht was niet snel voorbij, maar onze nachtrust wel. Want om 02.00 werd ik wakker van keiharde muziek en gepraat en gelach van meiden. Dit duurde tot 03.30, tenminste dat was de laatste keer dat ik de tijd zag. En Nicole maar rustig verder slapen!!! Om 5.50 precies was het weer raak want toen ging er een soort kettingzaag aan bij ons raam en dit is niet meer opgehouden. Wat een drama! Kaikohe is echt een raar dorp en we zijn er gauw weggereden. Alleen de Ngawa hotsprings zijn echt super maar daarna moet je er gauw weg wezen!

Kortom vrijdag de 13e was zeer goed verlopen: 100km verkeerd/om gereden, parkeerboete gehad, slecht weer, verkeerd hostel gebeld met Nederlandse mobiel, goede hostel deed het tel nr het niet, heel vies hostel, slecht geslapen. :D

Tjsa het is niet allemaal fantastisch dus we willen ook de negatieve dingen met jullie delen, dat hoort ook bij het leven. Maar ik moet er wel bijzeggen dat toen we 's ochtends om 6u wakker lagen van die kettingzaag we echt zo hebben lachen om al het drama en dat we ons humeur er ook zeker niet door hebben laten beinvloeden.

We hadden besloten om s morgens naar de Ngawha Springs te gaan, omdat we dan lekker op ons gemak konden gaan. Het was s morgens prachtig weer en hebben heerlijk in het zonnetje in warm water baden gelegen. Dit schijnt heel goed te zijn voor je huid, doordat ieder bad zijn eigen mineralen en temperaturen had. Was erg leuk. Ook nog met een Maori gesproken en die heb ik het een en ander over hun cultuur gevraagd. Ze hebben ook hun eigen taal en met een woord kunnen ze heel veel zeggen, wij hebben vaak 1 of 2 betekenissen voor een woord maar zij hele verhalen zeg maar. Ook is er een centrale gebouwd vlak bij de hotsprings die voor energie zorgt voor een deel van de stad, door het warme stomende water te gebruiken.

Aan het einde van de ochtend hebben we nog een lokale paardenwedtrijd bezocht. Er was een cross country. Erg leuk om te zien hoe dat hier gaat.'s Middags zijn we doorgereden naar Oponomi en daar even heerlijk over het strand gewandeld. Vervolgens doorgereden naar de Kauri bomen, waar we de grootste boom van Nieuw Zeeland hebben gezien. De route daarna toe was zeer mooi!

Aan het einde van dag kwamen we aan in bij Bayleys beach, waar we weer op een holiday park gingen overnachten. Hier was een prachtig strand waar we aan het einde van de dag een tijdje hebben gelopen. Daarna bij een plaatselijk winkeltje ingredienten gekocht voor pannenkoeken. Er was namelijk niet anders te krijgen. Met een pan op de bbq heb ik heerlijke pannenkoeken voor ons bereid.

De volgende ochtend maar weer pannenkoeken gegeten en zijn we gaan golfen. Past niet echt bij het backpackers leven, maar was wel heerlijk. Prachtige heuvels, maar wel lange holes. Af en toe bakten we er niets van, maar er zaten wel een paar mooie slagen tussen. Na onze golfgame, zijn we in de auto gestapt om weer naar het zuiden af te reizen. We zijn doorgereden tot Hamilton. Dit is een stukje onder Auckland.

Hier hebben we de Hamilton gardens bezocht. Erg mooi en rustgevend park. Hier vlakbij een hostel gevonden. Dit was een goed hostel, waar we heerlijke pasta hebben gemaakt.

Vandaag gaan we richting het Waitomo caves. Dit is ongeveer 60 km van Hamilton en dit schijnen hele mooie grotten te zijn. Daarna gaan we naar Rotorua. Hier zijn ook hot water pools en geisers. Daar zullen we een paar dagen verblijven en in de omgeving van Taupo. We hebben ons voorgenomen om ongeveer vrijdag de boot te nemen naar het zuidereiland.

Op het zuidereiland schijnt het best koud te zijn. Op het noordereiland is het klimaat heel gek. Het kan het ene moment regenen en 10 min later schijnt de zon weer en is het warm. Dit wisselt heel erg. Ook de bewolking en zon wisselt elkaar heel veel af. Dit is wel ideaal weer om te reizen, maar iets te koud om op het strand te liggen. Ik verwacht dat we in Australie van het strand gaan genieten, omdat het hier warmer is.

Kortom we genieten van onze tijd hier en beginnen al helemaal in het reisgevoel te komen!

Hello there!!

Our travel goes pretty good so far. I wake up at 6.00 or earlies so i hope i will adjust to the time here soon because this is quite exhausting. The beds in most hostels or holiday parks are really really bad with very thin matrasses so sleeping is nog always comfortable. Besides that there can be quite some noise which i'm not used to so that is not very good for me sleeping but i guess i just have to get used to it.

Our rental car is really good, its a Toyota Corolla from 1997 and automatic which is very comfortable.

It drove is up north to the Whangarei falles, where we stayed for the night. The next day we vistied the Abbey caves but there was not much to see, at least not for us without a good torch. Out next stop was bay of island where we didn't rent a boat or took a trip because the weather was not that good. Its a nice touristic place but if you don't go on the water you can leave after an afternoon spend there. When we left we noticed the garbage bin 50cm next to our car which had a handwritten note on in saying no parking.. Mmmmm...

We were planning to go to the Ngawha hot springs but we drove the wrong way for quite a long time and in the end we decided to take a touristic route back but then we ended up at a little river which we didn't dare to cross with our rental, if it was a four wheel drive we would have done it but now we didn't dare to. A little while later i suddenly saw a ticket under our wipers, which was a $40,- parking ticket from bay of Islands.... 'Distance to sign: right next to it !' Oops....

I had to call a holiday camp 50km away so we were sure to have a place to sleep. But i moved my finger and called the one above in the brochure, so we had to cancel that one again. The right one had a none working phonenumber..In the was too late for the hot springs so we decided to sleep in the city. A shabby hostel with horrible smell. A couple minutes later i found a plate with tin foil (?) and when i touched it flies came out!!!! Food was rotting there for a looong time!! The toilet seat had white powder on it so old was the plastic and the toilet was leaking to half the 'bathroom' was wet. From 2.00 to 2.30 i was awake due to loud music and girls voices and at 5.50 somebody with something which sounded like a chainsaw was below our window!! So we left quite early from that weird city but luckily we had a lot of fun about the whole drama.

Friday the 13th was finally over! After 100km of extra driving because we drove the wrong way, parkingfine, bad weather, called wrong hostel, other one had wrong number so no contact, dirty hostel, bad night of sleep.

The next morning in the hotsprings which was wunderfull! 10/15 hot mineral baths and that for only $4,-! We also talked to a local Maori who told us interesting things. We stayed there for over an hour and continued our jorney. We first stopped at a horse show to see how that works in New Zealand. We both have a horse so that was nice to see. We drove further to see the biggest Kauri tree in New Zealand. The scenic route there was beautiful and fun to drive. Our next sleeping place was Bayleys beach with a wunderful beach and a good campsite where i prepared some nice pancakes for us. The next morning we played some golf with beautiful scenery. We not that good and started pretty bad but luckily in the end we got the hang of it. now we are in Hamilton where we visited the famous gardens and slept in a small clean and cosy hostel. Our next stop will we the Waitomo caves and from there to Rotorua and Lake Taupo.