carolinekoorn.reismee.nl

Kredietcrises of niet, ik ga lekker drie maanden op reis!

Nog een nachtje slapen en dan is het zover!!!! Nee ik ben niet jarig.... dat ben ik al geweest..

Dan gaat de reis beginnen!! Ik denk dat ik alles gepakt heb en zo niet dan koop ik het wel ergens of dan heeft Nicole het mee. Morgen vliegen wij om 13.05 weg uit Nederland om in mijn geval 3 maanden later weer terug te komen.

Als je een reis gaat maken komen er toch altijd wat vragen bij mensen op dus daarom zal ik een korte toelichting geven voor mijn keuzes.

Allereerst, waarom wil ik überhaubt reizen, waarom niet gelijk gaan werken na mijn afstuderen?

Niet omdat het lastiger is dan voorheen om een baan te krijgen, ook niet omdat ik het werken en het opgeven van een hoop vrijheid nog even wil uitstellen (nou ja misschien een heel klein beetje dan...)

Maar vooral omdat ik het gevoel van reizen gewoon fantastisch vind! Steeds weer nieuwe dingen ontdekken en zien blijft gewoon leuk. Ook zal ik een reis van drie maanden niet zo snel maken als ik eenmaal aan het werk ben. Dus nu is het een uitgelezen kans!

Waarom drie maanden?

Omdat ik zelf geen zin meer heb om in deze fase van mijn leven 9 maanden rond te gaan reizen en ergens fruit gaan te moeten plukken om de boel te bekostigen. Ook vind ik drie maanden rondreizen zonder te werken wel genoeg anders is het wel erg lang. Vier maanden was ook nog een optie maar dan hield het financieel ook wel weer op want anders krijg ik wel erg lang enveloppen van de IB-groep...

Hiermee is ook meteen de vraag hoe doet ze dat toch allemaal beantwoord ;)

En ook de vraag waarom ik er voor kies om drie maanden uit een rugzak te gaan leven.

Dan waarom Nieuw Zeeland en Australië?

Ik heb wat van Canada, Noord Amerika, Europa en een klein deeltje van Azië gezien en Zuid Amerika trekt me niet zo om de een of andere reden. Afrika is ook mooi (Kaapstad ben ik drie dagen geweest) maar net zoals Zuid Amerika is dat toch niet zo relaxed en veilig reizen als in Nieuw Zeeland en Australië. Omdat ik gewoon lekker wil genieten en relaxed wil reizen zonder dat ik tig keer mijn zakken moet navoelen of ik alles nog heb en na zonsondergang de straat niet meer op kan. Ik ben zeer gehecht aan mijn vrijheid en die wordt dan in dat soort landen toch net iets meer ingeperkt dan waar ik nu naar toe ga. Natuurlijk klopt dat niet altijd maar over het algemeen wel.

Daarbij schijnt Nieuw Zeeland echt prachtig te zijn, vooral de natuur en ik heb al steden genoeg gezien de afgelopen tijd dus dit lijkt me echt fantastisch. Het was eigenlijk de bedoeling om daar twee maanden te blijven en dan nog een maand in Australië maar nu is het omgekeerd.

Mocht je je hierna toch nog echt nog iets afvragen en daar echt heeeeel graag een antwoord op willen dan hoor ik dat graag.

Ik zou in eerste instantie alleen, niet dat ik dat nou zo leuk vind maar er was niemand die zo lang mee kon reizen binnen mijn vrienden en kennissen kring. Na een opmerking voor de grap tegen mijn vriendin Nicole dat zij ook een sabbatical kon nemen (zij werkt tenslotten al twee hele jaren!) had ik niet verwacht dat zij daar ook wat mee deed maar tot mijn grote verbazing had zij even op haar werk geinformeerd en kon ze wel 5 weken mee! Daarom vertrek ik ook pas in maart ook al ben ik al even afgestudeerd bedrijfskundige. Wij zullen eerst 3,5 week Nieuw Zeeland aandoen en zodat zij ook Australië nog kan zien, we zijn dan toch in de buurt, zullen we daar nog een ruime week blijven.

10 april zal zij weer terug vliegen naar Nederland. Daarna zal ik mijn reis alleen vervolgen maar niet het hele stuk want mijn vriend Maarten heeft mij verrast met de mededeling dat hij ook wel drie weken langs komt! Na Nicole zal ik dus drie weken alleen reizen om vervolgens nog drie weken met Maarten te reizen. Daarna zullen er nog twee weken overblijven om alleen te reizen wat ik ook wel fijn vind.

De planning zal als volgt zijn:

8 maart naar Auckland

2 april van Christchurch naar Sydney dan door naar Brisbane waar Nicole vanwaar Nicole naar huis vliegt.

Dan weet ik nog niet wat ik ga doen.

1 mei komt Maarten in Brisbane aan en zullen wij naar Cairns reizen vanwaar hij de 22ste weer vertrekt.

Daarna weet ik het ook nog niet wat ik ga doen maar er is genoeg te zien!

8 Juni ga ik weer naar huis om 9 juni 6.50 weer op Nederlandse bodem te staan.

Aan de rechterkant kun je jezelf abboneren op deze site dan krijg je automatisch een mail als ik een nieuw bericht heb geplaatst maar misschien stuur ik automatisch wel een bericht naar iedereen.

Ik wens je veel plezier bij het lezen van mijn avonturen!!

Liefs Caroline

Dear all welcome on my weblog,

I will write a short summary in English as well for my foreign friends about my upcoming travel. I won't bore you with reasons why I'm going to travel and why there and why 3 months etc. but if you're dying to know then your smart enough copy paste the text above in an online translator :D

As some of you know I'm planning to go to New Zealand and Australia for three months. One of my best friends will join me the first 5 weeks. We will start in Auckland NZ and after 3,5 weeks we will go to from Christchurch to Sydney from where we will head to Brisbane.

After the five weeks with my friend I will travel alone for another 3 weeks and then my boyfriend will arrive. He is going to stay 3 weeks so we will go travel from Brisbane to Cairns. After he has left I have approximatly 2 weeks left to travel alone. So everybody who wants to join in the mean time is more than welcome! The 9th of June will be the day I will set foot on Dutch ground again!

If you think you might be interested in following me along my travel then please subscribe on your right were it says ‘E-mail adres:' and then press 'opslaan' right of it.

The website is in Dutch but I will translate some words:

Verhalen-Stories, Foto's-Photo's, Video-Video's, Kaart-Map, Profiel-Profile

Reacties

Reacties

Joop

Congratulations with your degree. A travel like that doesn't sound that bad, actually I'm reading your email at the airport. I'm going to hong kong in a few minutes. Read up on my travel at http://www.joopdorresteijn.com

Travel safe and enjoy your time

Michelle de Vries

Hey Ca,
Wat leuk zeg dat je weer op reis gaat!! Je hebt helemaal gelijk dat je er nu voor kiest om lekker wat van de wereld te zien, stoer ook dat je een deel van de reis alleen zult gaan doen!
Ik zal regelmatig even op je site kijken, even kijken wat je allemaal beleeft!
Geniet ervan!!
Liefs Michelle.

Maaike T.

Lieve Ca & Nic, ik houd jullie in de gaten! Geniet ervan meisjes! xxxjes uit France! Wat een reizigers zijn we toch allemaal! ;-)

Tamara

Hey Ca en Nic!

Nic alweer een beetje opgeknapt???

Hoop dat jullie een beetje mooi weer krijgen! Bij ons is het nu heerlijk! Lekker zonnetje! Ga straks de skeelers maar weer eens uit de kast halen!

Ik ga jullie verhalen volgen! Ben erg benieuwd!

Liefs Tam

Helene

He Caatje!
Klinkt goed je plannen en wat leuk dat Maarten je ook nog op komt zoeken daar Down Under :-)
Heb je een goeie reis gehad? En hoe zijn je de eerste dagen vergaan?
Heel veel plezier en we zullen echt enorm veel dingen aan elkaar te vertellen als we allebei weer terug zijn in NL! Leuk!!
Geniet er van!
Liefs,
Helene

Ingrid

hoi Ca,
Wij volgen jou reisplannen,al gaan oma en ik nu richting Korea.HEY HEY HEY KIWI KIWI.
groetjes Ink

Jelle

Hej Caroline!
Gaaf dat je op reis gaat! Deze bestemming staat ook nog bij mij op de planning... wellicht volgend jaar! Mocht je verhalen of ervaringen willen lezen, een vriend van mij is daar nu ook rond aan het reizen: http://franksanders.waarbenjij.nu
Veel plezier alvast!!!

Groeten uit Tilburg,

Jelle

Linda

Hey Ca,
hoe was het in Hong Kong? Goede vlucht gehad?
Ik ben afgestudeerd met een 8! Niet verwacht, dus superblij mee. Ik ben benieuwd naar je eerste avonturen!
Liefs Linda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!